Společnost


Transport JK a Partners s.r.o. " v likvidaci "

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51701Podvodné jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.07.2021, před 3 lety

Markéta Žurmanová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes dostal můj tatínek 80 let dopis od energy asociace..chtějí po něm 4.500 Kč,zároveň s tím obdržel i smlouvu s Františkovy energie.Ale vůbec si není vědom toho, že by ani s jednou společností něco podepsal. Nikoho nežádal o změnu, nikdo mu nevolal, nikde v žádné kanceláři nebyl, a vzhledem k zákazu podomního prodeje v naší obci se domnívám, že pokud u něj v lednu 2020-kdy měl podepsat smlouvu někdo byl, tak jistě za jiným účelem, než je úspora energie.Jednoznačně se jedná o podvod.Jak máme postupovat dál? Kde získat dokumenty které měl tatínek v tom lednu podepsat? Podle tatínka tam byla údajně nějaká paní, která mu nesla výhodnější smlouvu,ale od jeho společnosti. Teď po roce a půl je jasné, že tomu tak nebylo.V těch dokumentech,kde se nikomu na uvedeném tel čísle nedovoláte, absolutně nevyznám. Ach jo,jak dál?


Požadované řešení

Zrušení veškerých smluv s touto společností. Pokud nějaké existují.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2021 14:11, před 3 lety

Společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o. je v tomto vztahu patrně zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem.

Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li zprostředkovatel (ENERGY asociace energetických poradců s.r.o.) za spotřebitele smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu s dodavatelem, může ji spotřebitel vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Vedle toho (resp. namísto toho) je možné namítat, že spotřebitel nevěděl a vzhledem k informacím, které mu před uzavřením smlouvy poskytla společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., ani vědět nemohl, jakou listinu vlastně podepisuje. V takovém případě lze namítat nedostatek vůle jednající osoby. Dle § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nedostatek vůle jednající osoby důvodem pro zdánlivost právního jednání. K podpisu smlouvy by se proto nepřihlíželo ("smlouva jako by ani nevznikla"). Uvažovat lze i nad neplatností smlouvy, pokud byl spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 13:26, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.