Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednala jsem robotický vysavač a za 5 min.od objednání jsem stornovala objednávku,bohužel nikdo nereagoval,stále chodily emeily že se zpracovává a následně objednávku stejně odeslali.Den po té,přišel emeil,že objednávka už stornovat nejde a byla expedována a vyhrožují pokutou a po neuhrazení částky to bude předáno vymáhačské firmě
Robotický vysavač
Prosím o radu či mám dělat
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval. Nebylo-li zboží spotřebiteli ještě vůbec doručeno, nic to nemění na jeho možnosti od smlouvy odstoupit. Pokud mu však bude zboží po tomto odstoupení ještě v budoucnu doručeno (např. pokud zboží bylo v momentě, kdy spotřebitel od smlouvy odstoupil, již v expedici), má spotřebitel povinnost toto zboží dodat podnikateli na své náklady zpět (na pobočku nebo do sídla společnosti).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.