Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#51711Nezákonný systém vyřizování reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2021, před 4 lety

Bedřich Čížek

Znění stížnosti

Distančním způsobem zakoupena sada nádobí, přičemž jeden kus byl vadný. Prodejci navržena výměna jen vadného kusu, jak je stanoveno v občanském zákoníku, toto ze strany prodávajícího neakceptováno. Na vlastní náklady vrácena celá sada s požadavkem na odstoupení od smlouvy, zaznamenané na pobočce prodávajícího jako "vrácení peněz", pak jednoznačně jako zákonná volba potvrzeno ještě mailem. BTW formuláře používané na pobočkách prodávajícího jsou v rozporu s možnostmi, které kupujícímu dává občanský zákoník, protože jako možnost opravdu neexistuje jen výměna nebo oprava (to bude předáno ČOI).

V rozporu s veškerou komunikací s prodávajícím zasláno zboží jako "opravené". Samozřejmě nebude převzato, jedná se o nevyžádané plnění.


Produkt

CS Solingen Sada nádobí s mramorovým povrchem


Požadované řešení

řešení je poměrně jasné - odstoupením od smlouvy se závazek z vadného plnění mění na závazek z bezdůvodného obohacení a v případě, že prodávající nezašle předmětnou částku na můj účet bez zbytečného odkladu, obrátím se se žalobou na soud

sem dávám, aby všichni věděli, jak se mají bránit a uplatňovat svá zákonná práva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2021 16:55, před 3 lety

Je-li věc vadná, může spotřebitel uplatnit nároky z vadného plnění (viz § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále jen "obč. zák."). Pokud bude věc následně v reklamačním řízení posouzena prodejcem jako vadná, náleží navíc spotřebiteli nárok na proplacení nákladů účelně vynaložených na uplatnění práv z vadného plnění (např. přepravné; viz § 1924 obč. zák.).

Dle § 2169 obč. zák. má spotřebitel tyto hierarchicky uspořádané nároky z vadného plnění:
- oprava věci, přičemž není-li možná, pak
- dodání nové věci (popř. její části) bez vad, a není-li ani jeden z výše uvedených způsobů možný, pak
- odstoupení od smlouvy;

- vedle těchto nároků rovněž nárok na přiměřenou slevu z pořizovací ceny.

Shodnou-li se ovšem strany na postupu jiném, který je pro spotřebitele výhodnější (§ 1812 odst. 2 věta 1. obč. zák.), jsou povinny se takovým ujednáním řídit. Byl-li tedy jako způsob řešení reklamace ujednán nárok spotřebitele na odstoupení od smlouvy, je toto řešení pro strany závazné a strany jsou povinny se jím řídit [§ 3 odst. 2 písm. d) obč. zák.].

Prodejci odsouhlasením tohoto postupu vzniká povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky; naproti tomu spotřebitel je povinen dodat podnikateli reklamovanou věc (nemá-li ji podnikatel v době odstoupení od smlouvy již u sebe).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.8.2021 10:34, před 3 lety

Vážený pane Čížku,

omlouvám se za doručení poškozeného zboží.
Prověřovala jsem postup kolegů, kteří zajišťovali zpracování Vaší reklamace a bohužel zde došlo k nedorozumění při jejím vyřízení. V případě, že žádáte Odstoupení od kupní smlouvy, nepřikládá se k výrobku reklamační formulář, kde je uvedena forma vyřízení, jak jste zmínil, oprava či výměna produktu. Z toho důvodu bylo nedorozuměním odesláno zboží do reklamačního řízení a nedošlo k přijmutí Odstoupení od kupní smlouvy, kde i k tomuto kroku máme k dispozici formulář ke stažení či na našich pobočkách.

Dle vyřízení již došlo ke zpracování Vašeho požadavku a za reklamované zboží byla odeslána platba na Váš účet.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den.

S pozdravem

Kristina Draštíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2021 17:48, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2021 23:07, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.