Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
17.6. ráno jsem si objednala jízdenku na autobus Praha - Karlovy Vary na 9.30 hodin.
Elektronická jízdenka mi přišla mailem jako obvykle. Bohužel v 9.40 hodin na Florenci jsem zjistila, že autobusem nejede.
Zeptala jsem se u pokladny a tam mi bylo řečeno, že tento spoj byl zrušen a že počítač generuje automaticky jiný čas (při popisu této stížnosti zjišťuji že i datumu).
Měla bych si kontrolovat jízdenku, tvrdila pokladní. Sice paní pokladní měla pravdu. ale ani ve snu mě nenapadlo, že budu mít jízdenku s jiným časem.
Jsem přesvědčená, že by k této situaci, kdy já bezradně sedím na Florenci, mám důležitou schůzku v Karlových Varech, nedošlo, kdyby společnost Regiojet nenabízela tento spoj v 9.30 hodin na online prodeji. Tímto uvádí zákazníka v omyl. Na stránkách coi.cz jasně stoji citace: "Praktika je klamavá tehdy, když podnikatel uvede nepravdivou informaci a ta má (nebo může mít vliv) na vaše rozhodnutí o koupi zboží."
To je podle mě přesně můj případ.
Hned ten den jsem napsala stížnost a žádala jsem navrácení částky za zakoupenou jízdenku. Odpověď mi přišla až 30.6. a to zamítnutím uznáním reklamace, citace částečné odpovědi:
"Jízdenku, kterou jste zakoupila, bylo možné stornovat do patnácti minut před pravidelným odjezdem. Vzhledem k tomu, že se jednalo o jízdenku na datum 21. 6., bylo storno možné až do 21. 6. 8:15. Storno jízdenky bylo možné buď na prodejním místě nebo na našich stránkách.
Vzhledem k tomu, že z naší strany nedošlo k žádnému pochybení, nárok na kompenzaci Vám v tomto případě nevzniká.!
Děkujeme za pochopení."
Ale jak mám vrátit jízdenku 15 minut před odjezdem, když zjistím přeci že autobus nejede až v čas odjezdu!
Dana Majíčková
Karlovy Vary
Vrácení částky 149 Kč za jízdenku na můj kredit.
|
Tweet |
Pokud dopravce zruší plánovaný spoj, měl by být povinen vrátit spotřebiteli jízdné.
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce právo na vrácení jízdného. Spotřebitel není povinen si aktivně zjišťovat, že spoj, který přepravce nabízí, "nakonec přeci jen pojede". Stejně tak není povinen stornovat si jízdenky na spoj, který přepravce sám zrušil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.