Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v kamenné prodejně mobil/provás v Brně jsme si 16.7.2021 v 19:50 koupili sklo na mobil v hodnotě 289,- Kč. Doma jsme zjistili, že telefon, na který jsme chtěli sklíčko instalovat, už nefunguje.
Aniž bychom balení se sklíčkem otevřeli, druhý den ráno jsem šla do prodejny s dotazem, zda by mně mohli sklo vyměnit za jiné. Bylo mně řečeno, že to v daném čase nejde, že to mám zkusit v pondělí. Nové sklo jsem potřebovala rychle, proto jsem nabídla, že si nové sklo u nich koupím a to staré přijdu vrátit v pondělí (pochopila jsem, že to o víkendu v prodejně nelze).
Na to mně prodač řekl, ať to nedělám, protože vrátit zboží mohu pouze jen v daný den nákupu a pak ho nevezmou. Upozornila jsem ho na občanský zákoník a právo vrátit zobží do 14dní za zákonem uvedených podmínek, které jsem splňovala. Na to mně bylo řečeno, že jde pouze o vrácení zboží koupené přes internet, a že mají interní předpisy.
Vím, že tohle je nesmysl a chtěla bych požádat o radu, jak mám postupovat, abych dostála svého práva a mohla vrátit pro mě nepotřebné sklo.
Moc děkuji za reakci a přeji hezký den
Inka Růžičková
Uvítala bych na základě platné účtenky vrácení peněz za nepoužité, nerozbalené, nepoškozené sklíčko.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupit od smlouvy tímto způsobem je tedy možné, pokud bylo zboží koupeno na dálku (např. přes internet, e-mail nebo telefon), případně také mimo obvyklé prostory k podnikání.
Pokud bylo zboží zakoupeno v kamenné prodejně, spotřebiteli ze zákona toto právo nenáleží.
Podnikatel ale může spotřebiteli umožnit i vrácení zboží, které zakoupil v kamenné prodejně. Jde ovšem o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si podnikatel může stanovit různé podmínky (např. vrácení peněz pouze ve formě poukázky na jiné zboží apod.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.