Společnost


Zdeněk Čermák

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5173Nevrácené peníze ani zboží po uplynutí reklamační lhůty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 18 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2014, před 10 lety

Vendelína Ploců

Znění stížnosti

Objednala jsem si brýle z e-shopu u pana Čermáka. První jsem objednávala na jaře-tyto brýle byly doručeny včetně paragonu/faktury za obdržené zboží. Na základě pozitivníí zkušenosti jsem si opět objednala brýle 11.9.2014. Dne 3.10.2014 byly brýle expedovány. Tyto brýle přišly bez faktury, byl u nich pouze lékařský předpis na brýle, který měl správné parametry, ale v brýlích byla špatná dioptrická skla. Brýle jsem 20.11.2014 poslala panu Čermákovi zpět po té, co jsem s ním komunikovala o tom, že brýle vracím a pan Čermák mě ujistil, že zjedná nápravu. Do dnešního dne 8.12.2014 jsem ale neobdržela ani brýle, ale ani peníze za zaplacené zboží a navíc si pan Čermák nechal poslat zpět fakturu i od těch prvních brýlí, čili tímto mě připravil i o doklad o koupi. Nicméně toto mohu doložit potvrzovacími e maily, kde je obsaženo číslo objednávky, o jaké zboží jde i o celkovou cenu (1071,-Kč). S panem Čermákem jsem párkrát navázala kontakt, padaly výmluvy, že mu zemřela maminka, babičku stěhuje do domova důchodců a pak se mi již neozýval vůbec. Nereaguje na e-maily, nezvedá telefony, na sms nereaguje, nekomunikuje ani na sociální sítí, kde vkládá dále reklamu na skvělé levné brýle. Doposud jsem měla snahu to řešit po dobrém, ve vší slušnosti. poslední komunikace z mé strany proběhla v pátek 5.12.2014. Pan Čermák opět nereaguje. Nevím tedy již, jak toto nadále řešit-nemám zboží, ale ani mnou zaplacené peníze. Mám akorát doloženou veškerou snahu o komunikaci mezi mnou a panem Čermákem. Mám i všechny e-maily, informující o stavu objednávky a o jaké zboží za jakou cenu se jednalo. Popřípadě by bylo možné doložit českou poštou, že peníze za zboží jsem zaplatila.


Produkt

Objednané zboží: Číslo produktu: 1015 DIOPTRICKÁ ČOČKA 1,6 ANTIREFLEX (Pravé oko: SPH -4,50; CYL 1,50; OSA 85, PD 32; Levé oko: SPH -4,50; CYL 1,50; OSA 80; PD 32) 290 Kč/ks (2kusy=580,-Kč ) Číslo produktu: DIOPTRICKÉ BRÝLE STRONG M395A 391,- Kč/ks Způsob dopravy: DOBÍRKA 100 Kč CELKEM 1 071,- Kč


Požadované řešení

Navrhuji řešení toto: Požaduji vrácení peněz za zboží, které po reklamaci již nedorazilo. Od reklamace uběhlo již 40 dní, proto žádám o okamžitou nápravu formou vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2014 16:22, před 10 lety

Spotřebitelka by měla být v případě sporu schopná prokázat, že řádně uplatnila reklamaci, tj. doručení + popsání vady a zvolení práva z vadného plnění. Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Reklamace včetně odstranění vady musí být dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může spotřebitelka odstoupit od smlouvy. Odstoupení musí rovněž dojít do sféry vlivu adresáta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 14:30, před 10 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.