Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V květnu minulého roku jsem řešila vystavení voucheru od Ck bonton přes Invia.cz. Přesto, že jsem opakovaně řekla, že vouchery nechci, neboť jsem samoživitelka, bylo i odepsáno, že když žádost nevyplním, budu penalizovaná. Následně mi byly vystaveny dva vouchery na dvě smlouvy. Chtěla jsem je zrušit, dle Lex zákona a od Ck bonton jsem byla upozorněna, že to lex voucher není. Nejdříve jsem byla pod výhružkou donucena o voucher zažádat a nakonec mi nic jiného cestovní kancelář nenabídla. (Mailovou komunikaci mohu předložit)
Přes opakované prosby, urgence přes mail komunikace s Invii a i CKbonton mám stále vouchery, které jsem od začátku nechtěla a nikdo mi nepomůže. Tak se obracím na Vás, třeba poradíte.
Děkuji za info
voucher k zájezdu chorvatsko
Prosím ck o vrácení peněz dle lex voucher zákona, tak jak od začátku bylo ze strany Invia.cz slíbeno.
|
Tweet |
Na zájezdy s datem pořádání od 20. února 2020 do 31. srpna 2020 se vztahuje zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).
Pořadatel, zrušil-li původně smluvený zájezd, má povinnost spotřebiteli vrátit všechny doposud uhrazené platby za zájezd. Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem lex voucher měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher. Pokud je spotřebitel osobou pečující samostatně o nezaopatřené dítě, může poskytnutý voucher odmítnout a požadovat vrácení peněžních prostředků (§ 3 odst. 3 lex voucher). Osoba pečující samostatně o nezaopatřené dítě může voucher odmítnout i tehdy, pokud je jen tzv. spolucestujícím (tzn. osobou, v jejíž prospěch je zájezd sjednán, avšak která není smluvní stranou smlouvy o zájezdu).
Kromě zákonných voucherů (= voucher odpovídající parametrům, které pro něj vymezil speciální zákon lex voucher) nabízely cestovní kanceláře za zrušené zájezdy i vouchery smluvní (= voucher, který zákonné parametry nesplňuje). Smluvní voucher není možné spotřebitelce vnutit, notabene pod pohrůžkou penalizace. Taková praktika je nejen za hranou jakéhokoliv slušného jednání a zásady poctivosti, ale také za hranou zákona, neboť naplňuje znaky agresivní obchodní praktiky (§ 5b zákona o ochraně spotřebitele).
Jestliže k nabízení voucheru došlo tak, jak je popsáno v obsahu stížnosti, byl spotřebitel mj. uveden v omyl. Proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel "akceptoval" voucher) v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné (stejně jako nebylo platné veškeré další jednání navazující na toto neplatné přijetí). Všechny právní úkony, které svým základem navazují na neplatné právní jednání, jsou také neplatné (tzn. došlo-li k objednání náhradního zájezdu na základě neplatně vystaveného voucheru, je i tato objednávka neplatná).
Spotřebitel se v případě další konzultace může obrátit na bezplatnou poradnu spotřebitelské organizace dTest na tel. čísle 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V případě, že se skutkový stav shoduje s tím, co je popsáno v obsahu stížnosti, může spotřebitelka zvážit kontaktování advokáta a spolu s ním v případě neúspěšného smírného řešení podat žalobu k civilnímu soudu (databázi advokátů viz na https://www.dtest.cz/advokati).
Dobrý den, vyjádření klientky je zcela nepřesné.
Klientka sama odstoupila od smlouvy o zájezdu, nikoli z důvodu, že se by byl zájezd zrušen, ale z důvodu, že se zájezd bojí absolvovat. Zájezdy do Chorvatska jsme VŠECHNY v roce 2020 realizovali a klientka mohla svou dovolenou normálně realizovat. Klientka však nechtěla platit stornopoplatky a proto jsme se DOHODLI (byl to z naší strany vstřícný krok klientce), že Smlouvu o zájezdu zrušíme, nebudeme účtovat stornopoplatky a klientka dostane Mimořádný voucher (nikoli lex voucher, ten ani vystaven nemohl být - jelikož zájezd mohl být a byl realizován). Klientka s touto dohodou souhlasila a nyní nás atakuje s tím, že chce vrátit peníze.
Za naše seriózní a vstřícné jednání vůči klientce (kdy jsme chápali obavy klientů - byť neopodstatněné - epidemiologická situace v Chorvatsku byla lepší než v ČR a stovky klientů si loni normálně užili krásnou dovolenou v Chorvatsku) nás nyní klientka špiní.
Klientka má možnost využít svůj voucher na jakoukoli službu naší CK, nenutíme k podobnému termínu, stejné destinaci apod. kdykoli v roce 2021, ale dokonce i v roce 2022, jen s tím, že novou smlouvu o zájezdu musí uzavřít do platnosti svého voucheru.
S podzravem Ing. Petr Kraus, jednatel
Dobrý den,
Dovolte mi reagovat na odpověď pana Krause, která je urážející pro všechny strany.
Smlouva o zájezd, ke kterému se vouchery vztahují, byla uzavřena dne 27.1.2020!(Opět dle mailové komunikace mohu doložit.)
Díky epidemicke situaci byl zájezd nikoliv mnou, ale CK zrušen, informována o tom jsem byla 6.4. Mailem od společnosti invia.cz, neboť se měl konat na přelomu května a června, přesněji od 31.5. Kdy jak si všichni pamatujeme, kdy bylo vládou zakázané cestování a nebylo teda možné vycestovat (zde poukazuji na velkou lež pana jednatele společnosti ck bonton)
8.4. Jsem byla informována o tom, že mi dorazí poukazy na částku, která byla mnou uhrazena. Následně jsem měsíc se ptala jak to vypadá s penězi, první reakce od invia. Cz prisla 23.4, že je toho hodně a máme čekat.
4.5. Mi přišel formulář, který mám vyplnit, abych vouchery dostala. 11.5. Jsem odpovídala,ze o vouchery nemám zájem, a že prosím vrátit peníze. Odpověď byla, že to není možné, že pouze voucherr.
Po dobu května jsme rozebírali mailové vrácení peněz, neboť moje prosba o vrácení peněz, o když již od řešení na vrácení voucheru uběhl měsíc, takže i dle toho rozhodnutí vlády, jsem měla částku dostat zpět, jsem stále pouze řešila vouchery přes mail.
Přesto mi 16.5. Přišel tento mail :
Dobrý den,
Pro vystavení poukazu je třeba podepsat tento dokument. Bez tohoto není možné vystavit poukaz na již zaplacené zálohy. Pokud toto nevyplníte, CK je nucena od smlouvy odstoupit s penalizací.
Přesto, že jsem ihned mailove reagovala, že je to donucovani, nijak jsem nepochodila.
19.5. Dokumenty k vystavení voucheru ode mě odešly. Vouchery byly vystaveny až 23.6.2020 CK BONTON.
Následně jsem prosila, aby mi vrátili dle Lex voucheru peníze, nejdříve jsem to řešila s invia. Cz, pak jsem prosila samotnou ck bonton. Nejdříve ivnia.cz tvrdila, že to půjde, následně, že ne.
CK BONTON nás pouze upozornila, že nám nevystavily LEX vouchery a poukázala na svou nabídku zájezdů.
Jsem již vyčerpaná, že měsíc co měsíc řeším vouchery od CK bonton, nejedná se o tak zavratnou částku, ale pro mě je to už vella částka.
Proto jsem se již obrátila na tento web s prosbou o pomoct, neboť jsem již opravdu bezradna.
E. Jagelková
Děkujeme stranám za součinnost.
Jelikož tento portál slouží k tomu, aby mezi sebou strany sporu za právní asistence poradců služby VašeStížnosti.cz nalezly smírné řešení jejich problému, jsme nuceni stížnost v tomto případě uzavřít. Obě strany totiž popisují skutkový stav naprosto odlišně a dosažení smíru se tak jeví jako velmi nepravděpodobné.
K dalšímu možnému postupu spotřebitelku odkazujeme na závěr našeho prvního vyjádření v této věci.