Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si produkt, který ovšem evidentně neměli a neuměli sehnat. Neboť hned po mé objednávce odkaz na produkt přestal fungovat. Namísto toho, aby mne shop o této skutečnosti informoval, poslal mi zcela záměrně podobný produkt doufaje, že si toho snad nevšimnu. Produkt jsem poslal zpět pro závažné porušení smlouvy (vadné plnění) a informoval obchod o této skutečnosti písemně i emailem. Vyčíslil jsem položkově náklady, které jsem musel vynaložit a doplnil o bankovní spojení. Doteď čekám na úhradu dopravy. Obchod nekomunikuje a mé zprávy ignoruje.
Kšiltovka BABOLAT BASIC LOGO CAP NAVY tmavě modrá (4AS16222102) 257 Kč
Uhradil jsem 257 Kč za kšiltovku. Dále 188 Kč za dopravu. A následně 129 Kč za dopravu zpět shopu pro vadné plnění. Produkt nemají a neumí sehnat, proto jsem odstoupil od smlouvy a požadoval vrácení veškerých nákladů, které jsem s touto transakcí vynaložil. Shop mi odmítl uhradit dopravu zpět. Tedy požaduji 129 Kč.
|
Tweet |
Byla-li věc reklamována a byla-li reklamace uznána, má spotřebitel nárok na náhradu nákladů vynaložených účelně k dosažení práv z vadného plnění (§ 1924 občanského zákoníku). Tím je např. poštovné.
Pokud jde o poštovné u zboží, které spotřebitel vrátil v rámci bezplatného odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku (např. přes e-shop), má nárok na vrácení kupní ceny a nákladů na dopravu zboží do jeho místa bydliště, avšak pokud zboží vrací k podnikateli, nese náklady na dodání z jeho místa bydliště sám.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.