Společnost


DEPEDOM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51735Nedodané zboží - nevrácené peníze při odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2021, před 3 lety

Michaela Prajerová

Znění stížnosti

Na e-shopu www.domeckova-postel.cz jsem objednala dětskou patrovou postel Sany, 2 matrace, montáž a dopravu (vše formou standardního výběru z nabízeného menu, včetně rozměrů postele. Specifické úpravy barvy a dřevěného nápisu jmen na postel měly být realizovány až později na základě specifikace kterou bychom si teprve v budoucnu odsouhlasili). Zaplatila jsem celou částku objednávky, na základě vystavené faktury, ve výši 48656,-Kč. Telefonicky mi bylo přislíbeno dodání zboží s montáží do 5 týdnů od objednávky. Po zaplacení faktury přestala firma úplně komunikovat, nereagovala na moji žádost o zaslání potvrzení o platbě, o potvrzení termínu dodání, ani emailem ani telefonicky. Poté proběhl po cca 4 týdnech od objednávky jeden telefonát z jejich strany, kde přislíbili potvrzení poslat a poslat náhled zboží s tím, že se začne řešit specifikace. Nic nepřišlo. Po uplynutí víc jak 5 týdnů jsem emailem odeslala k rukám jednatele společnosti Odstoupení od smlouvy z důvodu podstatného porušení kupní smlouvy. Majitelka společnosti se mi telefonicky ozvala hned druhý den po odeslání emailu, snažila se slibovat že je dřevěná část postele téměř vyrobená a že by chětla vědět proč jsem nespokojená a že termín dodání bývá 9 týdnů atd. Její argumenty jsem zamítla a trvala na tom, že odstupuji o kupní smlouvy a žádám bez odkladu vrácení peněz. Do telefonu mi přislíbila, že se mi ozve její účetní a domluví se mnou detaily pro vrácení peněz dobropisem. Od té opět žádný kontakt z jejich strany, žádná reakce na email ani telefonáty. V tuto chvíli mám ještě připravený dopis – Odstoupení od kupní smlouvy (s kopií emailu který jim byl již odeslán a který mi telefonicky majitelka také potvrdila že byl doručen), který bude v nejbližších dnech odeslán dodejkou na adresu společnosti Depedom s.r.o.
17.5.2021 – emailové potvrzení mé objednávky přes e-shop, přiložená faktura s výzvou k úhradě a potvrzení, že postel zadali do výroby
20.5.2021 – email z mé strany s informací, že faktura byla uhrazena
2.6. a 20.6.2021 – email z mé strany s žádostí o potvrzení přijetí platby a potvrzení termínu kdy bude zboží dodáno (oba emaily bez reakce) a kdy se budou řešit specifické dodělávky na posteli (barva, nápisy jmen na šuplíky)
V mezičase několik pokusů o telefonický kontakt z mé strany, bez odezvy (kromě jednoho telefonátu od majitelky, viz popis výše)
28.6.2021 – Odstoupení od kupní smlouvy z důvodu hrubého porušení povinností zasláno emailem
29.6.2021 – Kontaktovala mě telefonicky majitelka společnosti na základě doručeného odstoupení od smlouvy z předchozího dne
Od tohoto datumu několikrát telefonický kontakt z mé strany, bez odezvy.
3.7.2021 – email od e-shopu s žádostí o hodnocení zakoupeného produktu postel Sany.
8.7.2021 – email moje reakce na email z 3.7., opětovná žádost o vrácení zaplacených peněz a aby mě kontaktovali, zcela bez odezvy.


Produkt

Dětská domečková postel Sany 3, 80 x 180 cm, barva, masiv, zásuvky, palanda. 2 matrace odpovídajícího rozměru.


Požadované řešení

Požaduji vrácení všech zaplacených peněz, tj. 48 656,- Kč zpět na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2021 16:55, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Existují i výjimky, kdy odstoupení od smlouvy není možné. Mezi ty patří např. situace dle § 1837 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy v případě, kdy si spotřebitel nechá upravit zboží podle svého přání. Ze stížnosti ale vyplývá, že zboží doposud upravováno nebylo, jednalo se zatím pouze o objednávku "standardně nabízeného zboží". V tomto případě tedy odstoupení od smlouvy možné je.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 14:41, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.