Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#51739Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 16 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.07.2021, před 3 lety

Daniel Mádr

Znění stížnosti

Dne 6.6.2021 jsem u spol. Aures holdings a.s. na pobočce v Olomouci
koupil vozidlo Škoda octavia s najetými 182100km. Dne 19.6.2021 a
stavem tachometru 183000 km se na vozidle projevila závada
vstřikovače a auto se stalo kvůli závadě nepojízdným. Dne 1.7. bylo
zahájeno reklamační řízení a dne 17.7. 2021 jsem převzal rozhodnutí,
kde byla reklamace zamítnuta. Odůvodněno to bylo běžným opotřebením, na které se záruka nevztahuje. S autem jsem najel cca 900km a myslím, že do 6 měsíců od prodeje vada vznikla dle zákona už před uzavřením smlouvy a prodávající tak za ni nese odpovědnost. V tomto připadě bych tedy rád požadál společnost o uhrazení nákladů, které jsou podle autorizovaného servisu Škoda 13302 kč za materiál a 1280 kč za práci.


Produkt

Škoda Octavia 1.6 tdi, r.v. 2011 vin:TMBHT61Z8B2128147


Požadované řešení

Proplacení nákladů za opravu, případně odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2021 13:16, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.8.2021 22:29, před 3 lety

Vážený pane Mádre,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně řešení Vaší reklamace již spojili, a že jste věc zdárně dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.8.2021 15:04, před 3 lety


Daniel Mádr

Dobrý den, tak to máte asi nějaké lepší informace než já. Bohužel se zatím nikdo neozval, tak pokud to půjde, prosím o nápravu. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2021 16:38, před 3 lety

Dobrý den,
prověřovala jsem Vaši záležitost. Kolegové se Vás snažili kontaktovat několikrát telefonicky, bohužel neúspěšně. Slíbené pneumatiky jsou připraveny k vyzvednutí na pobočce.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.9.2021 16:27, před 3 lety


Daniel Mádr

Dobrý den, za slíbené pneu samozřejmě děkuji, ikdyž teda o 3 měsíce později. Bohužel ale o ty v této stížnosti vůbec nejde. Podívejte se prosím na začátek na mou stížnost a případně odpovězte k věci. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.10.2021 18:16, před 3 lety

Dobrý den,
co se týče zamítnutí reklamace - záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem. Šest měsíců, které zmiňujete, se týká pouze nových, nikoli opotřebených věcí (u Vámi koupeného ojetého auta odpovídá míra opotřebení stáří vozu).
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 15:15, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.2.2022 06:17, před 3 lety


Daniel Mádr

Hodnocení:

Komentář: Zamítnutá reklamace v AAAAuto je už asi běžná praxe a víc jsem od nich ani nečekal. Ale od poradců dTestu jsem očekával trochu víc než jen doporučení obrátit se advokáta.