Počet nahlášených stížností: | 219 |
Z toho za letošní rok: | 10 |
Stále v řešení: | 26 |
Dne 14.5.2021. jsem si u Balando.cz objednal dohledávací detektor GPII a štětce, kterých se stížnost netýká, dle jejich nabídky.
GPII-ORANGE
Color: GPII-ORANGE
Objednávka byla přijata pod číslem 57244. Zaplaceno převodem 14.5.2021.
Při podrobnějším prohledání jejich stránek jsem dle termínu dodání zjistil, že se jedná o nyní časté přeposílání zboží z Číny.
Pokusil jsem se objednávku zrušit, ale byl jsem informován, že peníze již odeslali jejich dodavateli.
Po 35ti dnech mi přišel balíček z Nizozemska, ve kterém byl namísto zakoupeného detektoru GPII typ jiný.
I když inzerují, že v případě nespokojenosti vracejí peníze ihned, bylo mi, po sepsání jejich reklamačního formuláře sděleno, že využijí zákonnou lhůtu 30 dní a před jejich uplynutím, že se mám sám dotázat jak reklamace dopadla...
Upozorňuji, že v jejich nabídce je stále detektor GPII, který prý mají na skladě, expedují ihned po zaplacení každý den, ale o 700.- Kč dráž.
Místo GPII-ORANGE Color: GPII-ORANGE jsem obdržel GPI, který bych si nikdy nekoupil.
1) Vrátit 1059.- Kč. na účet, ze kterého byla platba převedena.
Potom zašlu nepoužitý detektor na jejich pražskou adresu.
2) Nebo vrátit 500.- Kč. jako slevu.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.