Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Společnosti jsem 14.6.posilala zprávu, že sedací soupravu posílám zpět. Přijata byla 16.6.
Po celou dobu se nikdo neozval ani v reklamačním odkazu za celou dobu nezměnili,že bylo přijato a celou dobu bylo čekáme na přijetí. Po uplynutí reklamační doby 30 dnů jsem reagovala,že doposud se nikdo neozval a žádám vrácení částky.(17.7.)
Odpověď přišla 18.7.ve večerních hodinách-Dobrý den, první den lhůty reklamace začíná následující den po doručení zboží k reklamaci, zároveň jestli poslední den reklamaci připadne na víkend čí svátek její lhůta se automaticky posouvá na následující pracovní den. Nicméně nám bylo ve čtvrtek navráceno zboží od výrobce s tím, že reklamace nebyla uznána.
Kdo je v právu?? Já? Když uběhlo 30 dní bez odezvy a nebo společnost?
Děkuji za odpověď Popelková
Propadlá deska u sedací soupravy na dvou místech
Vrácení částky
|
Tweet |
Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat.
S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitelky věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitelku vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byla s reklamací úspěšná či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
Pokud spotřebitelka uplatnila reklamaci dne 16. 6. 2021, lhůta pro vyřízení reklamace uplynula v pátek 17. 6. 2021. Nejpozději v tento den byla společnost povinna spotřebitelku o vyřízení reklamace informovat. Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.