Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#51757Nemožnost vrátit zboží z hygienických důvodů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.07.2021, před 3 lety

Elina Alyeksyeyeva

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 9.7.2021 jsem na alza.cz zakoupila žehličku na vlasy. Objednávku jsem zaplatila a vyzvedla na pobočce v showroomu na Praze 7 Holešovicích. Po rozbalení žehličky z krabice jsem zjistila že žehlička pořad samovolně se vypíná a vydává zvláštní zvuky. Z toho důvodu jsem žehličku zabalila do původního obalu a odnesla jsem ji na pobočku k vracení (dne 17.7.2021). Toto vracení ale bylo zamítnuto z důvodu že to je hygienické zboží a po jejím rozbalení není možné ve 14 denní lhůtě žehličku vrátit. Z tímto názorem nesouhlasím a nepovažuji žehličku na vlasy za hygienické zboží. Navíc k tomu žehlička nebyla použita a vrátila jsem ji v původním stavu, pouze v rozbaleném obalu. Volala jsem na informační linku kde mi potvrdili že rozbalené žehličky na vlasy nelze na Alza.cz vrátit (ani pokud nejsou využijte).

Děkuji.


Produkt

Žehlička na vlasy Philips Moisture Protect HP8374/00


Požadované řešení

Vracení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2021 09:31, před 3 lety

Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.

Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že žehlička na vlasy je však typem zboží, které vrátit lze. Vysokou teplotou, kterou výrobek při používání má, by mělo být dle našeho názoru zajištěno, že dojde k naprosto minimálnímu, resp. žádnému znečištění věci.

Výjimky mají být s ohledem na nález Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) vykládány restriktivně, a tudíž ve prospěch spotřebitele.

Pokud zboží v uzavřeném hygienickém obalu nebylo, spotřebitel má nárok od smlouvy odstoupit, jelikož podmínka v § 1837 písm. g) by nebyla naplněna.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2021 17:53, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání příspěvku a Vašeho posudku.

Zákaznice nám předala produkt rozbalený s poškozenou pečetí na ochranném obalu. Z hygienických důvodu byla tedy reklamace zamítnuta. Následně však byla zákaznicí vytvořena druhá reklamace s popisem závady. Tuto závadu jsme shledali jako záruční a reklamaci vyřídili výměnou produktu.

Přeji hezký den,
Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2021 09:17, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení výše uvedeného stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.7.2021 16:47, před 3 lety


Elina Alyeksyeyeva

Hodnocení:

Komentář: Děkuji službě dTest za pomoc a Alza.cz za vstřičnost