Společnost


ELCO spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51780Odmitnuti uhrazeni nutnych nakladu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2021, před 3 lety

Veronika Vojáčková

Znění stížnosti

Dobry den,

Chtela jsem reklamovat vysavac Vax Floormate Deluxe. Na fakture jsem mela uvedene servisni stredisko Podebradska, tak jsem tam jela. Tam mi bohuzel rekli, ze uz to tam nedelaji. Tak manzel volal do obchodu Vax, kde muzeme vadny vysavac reklamovat. Pani z Vaxu nevedela, kde muzeme zbozi reklamovat, pouze vedela, ze u ni na prodejne v ulice Hanusova tedy nesmime (ackoliv jejich obchodni podminky uvadi, ze lze reklamovat na adrese Hanusova). Pozdeji jsem se pres e-mailovou komunikaci dozvedela, ze nelze zbozi reklamovat v prodejne Hanusova z duvodu ochrany zdravi zamestnancu-covid 19. Zrejme lide, kteri prinesou reklamovane zbozi jsou infekcni a lide, kteri si jdou koupit novy vysavac infekcni nejsou. Jinak si fungovani teto prodejny nedokazu vysvetlit.

Tak jsem jela domu a pres e-mail jsem zjistila, ze jejich servisni stredisko dela Bels-Michle Praha 4. Volala jsem tedy do Bels, pani prijemna, dalo se s ni dokonce domluvit, ze muzu prijet na pobocku Bels v Benesove (Benesov byl pro me blize nez pobocka v Michli). Servisni stredisko potvrdilo vadu vyrobku, kterou nelze opravit. Reklamace byla uznana.
Musela jsem se bohuzel opet obratit na Vaxshop.

Chtela jsem se nejprve domluvit na vyreseni nutnych nakladu, Vaxshop mi uvedl jasne stanovisko max. 100kc jako jsou naklady na poslani, coz je cena jejich svozove sluzby, kterou jsem nevyuzila a ktera mi nebyla ani nabidnuta.
S tim jsem nesouhlasila a Vaxshopu jsem popsala moje naklady (pocitala jsem pouze cestu z meho bydliste do Bels v Benesove a zpet + amortizaci vozidla). Mnou vycislena castka cini 267,76Kc.

Dne 20. 7. 2021 mi Vaxshop vratil penize za vysavac + 100 Kc, ackoliv jsem nekolikrat uvadela, ze s castkou 100Kc nesouhlasim. Byla jsem ochotna i kompromisu mezi castkou mnou vycislenou a jejich 100Kc, ale Vax nesouhlasil.

Pozaduji uhrazeni nutnych nakladu, ktere mi s reklamaci vznikly.

Dekuji,
Vojackova


Produkt

VAX Floormate Deluxe HF85-FM-D-E


Požadované řešení

Pozaduji uhrazeni nutnych nakladu, ktere mi s reklamaci vznikly.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2021 09:44, před 3 lety

K místu a lhůtě pro vyřizování reklamace:
Reklamaci je nutné uplatnit u prodávajícího, protože to on za bezvadnost zboží odpovídá. Prodávající podle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání.

K účelně vynaloženým nákladům:
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

(Více informací najdete např. na naší webové stránce https://www.dtest.cz/clanek-2404/reklamujete-vyrobek-pozadujte-uhradu-nakladu)

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 13:24, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.