Společnost


DELUXE WINE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:70
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51782Nedodání vína

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2021, před 3 lety

Ladislav Kužílek

Znění stížnosti

Připojuji se ke stížnosti svých předchůdců. Také jsem si u společnosti DELUXE WINE s.r.o., Praha objednal v červnu 2021 bedýnku vína ze Sicílie za 997,- Kč. Tato dodávka vína přišla. Pak mi bylo strženo 9.6.2021 za dodávku bedýnky vín (6 ks) z Francie a dodávka nebyla dosud uskutečněna. Dne 16.6. 2021 jsem společnosti oznámil zrušení odběru vín a žádal jsem o vrácení částky 1497,- Kč.. Ještě týž den mi paní Pavla Svárovská odpověděla, že ruší opakovanou platbu a ihned mi posílají peníze zpět na můj účet. Přes mé časté urgence mi žádné peníze dosud nebyly vráceny. Pouze jednou mi odepsali počátkem července 2021, že mají do 8.7. dovolenou a pak to budou ihned řešit. Od té doby vůbec nekomunikují a všechny telefony jsou napojeny na automat, který oznamuje, že všichni operátoři vyřizují objednávky na víno a že si mé číslo pamatují a obratem zavolají. Tak to trvá již více než týden a nikdo nevolá.
Vše nasvědčuje tomu, že vždy novému zákazníkovi dodají víno podle objednávky a další objednávky si nechají zaplatit, ale nedodají ani víno ani nevrátí peníze.


Produkt

Nebyla uskutečněna dodávka zaplaceného vína ani nebyly vráceny peníze.


Požadované řešení

Vrátit peníze v částce 1 497,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2021 10:21, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud prodejce nereaguje, je možné vyzvat ho k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 15:09, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.