Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
13.7.2021 jsem objednal na stránkách e-shopu sluchátka s mikrofonem za cenu 490,- Kč, dodání mělo být do 5ti dnů. Zaplatil jsem, asi bohužel, převodem předem. Od e-shopu jsem obdržel potvrzení objednávky. Když se nic nedělo, poslal jsem dle instukcí na jejich stránkách žádost o sdělení čísla zásilky, kterou mi bylo zboží odesláno. Žádná reakce. Telefon uvedený v kontaktních informacích hlásí, že volané číslo neexistuje. Telefon uvedený u poboček patří společnosti WEDO, zajišťující přepravu různých zásilek. O tom, že by mi měli něco doručovat nic neví. Začínám být přesvědčený, že se jedná minimálně o pokus o podvod.
Dále přikládám kopii korespndence:
Dobrý den.
Prosím o informaci, zda došla platba - viz příloha - a zda a kdy jste zboží odeslali. Mám bohužel s Českou poštou velmi negativní zkušenosti a proto bych uvítal číslo zásilky, kterou mám čekat. Děkuji za zprávu a jsem s pozdravem.
Jiří Serbus
---------- Původní e-mail ----------
Od: ONLiNEShopDekujeZaObjednavku@ONLiNEShop1.cz
Komu: (email viz referenční údaj)
Datum: 13. 7. 2021 7:57:04
Předmět: Vaše závazná objednávka z ONLiNEShop1.cz 23.12040
Dobrý den.
Děkujeme za Váš nákup na eShopu www.ONLiNEShop1.cz
Vaše závazná objednávka číslo 23.12040 byla přijata.
Pokud jste si zvolil/la platbu předem na účet (viz referenční údaj), pošlete prosím platbu na účet FIO banka s var symbolem 12040. Zboží posíláme okamžitě po připsání platby na účet. Bankovní spojení pro platby v EUR z SK nebo EU: IBAN CZ8520100000002801526757, BIC kód/SWIFT FIOBCZPPXXX, bankovní ústav: FIO BANKA
Zboží na dobírku předáváme přepravci druhý den po uskutečnění objednávky. Pokud Vás nezastihne přepravce doma, zanechá Vám ve schránce lístek a bude možné si s přepravcem domluvit opětovné doručení v čase, který Vám vyhovuje.
Ještě jednou děkujeme za Vaši objednávku a přejeme příjemný den
Fakturační adresa:
(viz referenční údaj)
Doručovací adresa:
(viz referenční údaj)
Objednané zboží a doprava:
- 512 - Sluchátka s MIKROFONEM do helmy / přilby se suchými zipy, velmi tenká, 3.5mm jack, ovládání hlasitosti - 490.00 Kč * 1 = 490.00 Kč
- Doprava: Běžný balík ČP, 3-5 dní dodání (Bankovním převodem předem) = 0.00 Kč
------
Konečná cena: 490.00 Kč
------
Váš komentář: -
------
Každá kupujícím dokončená objednávka JE ZE ZÁKONA ZÁVAZNÁ.
Byla uzavřena kupní smlouva se všemi právními důsledky.
Spokojenost zákazníků:
Vaše spokojenost je pro nás prvotní prioritou.. Výběru zboží, zabalení zboží a péči o zákazníky věnujeme maximální důležitost. Pokud by i tak nastal jakýkoliv problém s Vašim zbožím nebo s našimi službami, prosím, dejte nám vědět a my uděláme to nejlepší k uvedení věcí do pořádku. Pokud máte jakékoliv dotazy nebo zájem, prosím neostýchejte se kontaktovat nás na info-czech@ONLiNEShop1.cz. Zásilka odchází přes distribuční společnost ComputerMarkt.
Prosím, vezměte na vědomí:
Pokud nebude objednávka zaslaná na dobírku zákazníkem vyzvednuta, nebo bude vrácena z důvodů, které zavinil zákazník, bude v každém případě požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (smluvní pokuta) ve výši 500,-.
Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty a manipulační poplatky), budou postoupeny inkasní společnosti k vymáhání včetně všech nákladů s tím spojených a úroků z prodlení. Jako dlužníka Vás necháme zapsat do centrálního registru dlužníků.
V jiných eshopech jednáním neodpovědných zákazníků vznikají neodebráním dobírky náklady, které musí hradit ostatní féroví zákazníci. My tyto náklady nepromítáme do zvýšeného poštovného nebo marže, ale vyžadujeme je po těch, kteří je způsobily.
Obchodní podmínky
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
KUPUJÍCÍ ODESLÁNÍM OBJEDNÁVKY POTVRZUJE, ŽE SOUHLASÍ S OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI VYHLÁŠENÝMI PRODÁVAJÍCÍM PRO NÁKUP NA INTERNETOVÝCH STRÁNKÁCH ONLiNEShop1.cz. TYTO OBCHODNÍ PODMÍNKY JSOU PRO OBĚ STRANY (PRODÁVAJÍCÍHO I KUPUJÍCÍHO) ZÁVAZNÉ.
2. CENA ZBOŽÍ
VŠECHNY CENY JSOU KONEČNÉ VČETNĚ DANÍ A POPLATKŮ. ODESLÁNÍM OBJEDNÁVKY KUPUJÍCÍ AKCEPTUJE CENU, KTEROU PRODÁVAJÍCÍ STANOVIL. POKUD DOJDE KE ZMĚNĚ CENY PO ODESLÁNÍ OBJEDNÁVKY, JE PRODÁVAJÍCÍ POVINEN TOTO KUPUJÍCÍMU NEPRODLENĚ SDĚLIT, TEN SE POTÉ MŮŽE DOBROVOLNĚ ROZHODNOUT, ZDA NOVOU CENU AKCEPTUJE ČI DOJDE KE ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY.
3. POTVRZENÍ A ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY
ODESLÁNÍM OBJEDNÁVKY PROSTŘEDNICTVÍM OBJEDNÁVKOVÉHO FORMULÁŘE NA STRÁNKÁCH http://www.ONLiNEShop1.cz JE TATO POVAŽOVÁNA ZA ZÁVAZNOU. KUPUJÍCÍ SI NA ZÁKLADĚ OBJEDNÁVKY OBJEDNÁVÁ ZBOŽÍ, JEHOŽ VEŠKERÉ PARAMETRY JSOU UVEDENY NA STRÁNKÁCH http://www.ONLiNEShop1.cz V ZÁLOŽCE E-SHOP. POKUD NEBUDE ZÁSILKA KUPUJÍCÍM PŘIJATA ČI VYZVEDNUTA, JE PRODÁVAJÍCÍ OPRÁVNĚN POŽADOVAT PO KUPUJÍCÍM NÁHRADU VZNIKLÉ ŠKODY VE VÝŠI POŠTOVNÉHO A BALNÉHO A SMLUVNÍ POKUTY. V PŘÍPADĚ JAKÝCHKOLIV NEJASNOSTÍ VÁS NEPRODLENĚ KONTAKTUJEME TELEFONICKY ČI E-MAILEM.
4. NEODEBRÁNÍ OBJEDNANÉHO A ZASLANÉHO ZBOŽÍ
KAŽDÁ POTVRZENÁ OBJEDNÁVKA JE ZE STRANY ZÁKAZNÍKA ZÁVAZNÁ DLE NAŠICH OBCHODNÍCH PODMÍNEK A ZÁKONŮ ČR (OZ §544-545, ZÁKON Č. 40/1964 SB). POKUD NEBUDE OBJEDNÁVKA ZASLANÁ NA DOBÍRKU ZÁKAZNÍKEM VYZVEDNUTA, NEBO BUDE VRÁCENA Z DŮVODŮ, KTERÉ ZAVINIL ZÁKAZNÍK, BUDE V KAŽDÉM PŘÍPADĚ POŽADOVÁNO UHRAZENÍ VZNIKLÝCH NÁKLADŮ NA ODESLÁNÍ ZBOŽÍ A MANIPULAČNÍ POPLATEK (SMLUVNÍ POKUTA) VE VÝŠI 500,- KČ. POKUD BUDE OBJEDNÁVKA ZE STRANY ZÁKAZNÍKA ZRUŠENA JEŠTĚ PŘED EXPEDICÍ, MŮŽE SI PRODEJCE NÁROKOVAT DLE OZ §545 SMLUVNÍ POKUTU ZA PORUŠENÍ KUPNÍ SMLOUVY VE VÝŠI AŽ 50 % Z CENY ZRUŠENÉ OBJEDNÁVKY. VÝJIMKU TVOŘÍ POUZE PŘÍPAD, KDY PRODEJCE NESPLNÍ NĚJAKOU ZE SVÝCH POVINNOSTÍ (NEJČASTĚJI NEODESLÁNÍ OBJEDNÁVKY V UVEDENÉM TERMÍNU). ODESLÁNÍM OBJEDNÁVKY SOUHLASÍTE S NAŠIMI OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI A SMLUVNÍ POKUTOU V TÉTO VÝŠI. UPOZORŇUJEME, ŽE VEŠKERÉ NESPLACENÉ POHLEDÁVKY, BUDOU POSTOUPENY INKASNÍ SPOLEČNOSTI K VYMÁHÁNÍ VČETNĚ VŠECH NÁKLADŮ S TÍM SPOJENÝCH A ÚROKŮ Z PRODLENÍ VE VÝŠI 0,5 % ZA KAŽDÝ DEN. JAKO DLUŽNÍKA VÁS TAKÉ NECHÁME ZAPSAT DO CENTRÁLNÍHO REGISTRU DLUŽNÍKŮ.
5. DODACÍ PODMÍNKY A DODACÍ LHŮTA
ZBOŽÍ STANDARDNĚ ZASÍLÁME V PRŮBĚHU JEDNOHO ČI DVOU PRACOVNÍCH DNÍ PROSTŘEDNICTVÍM ČESKÉ POŠTY JAKO BĚŽNÝ BALÍK S DODÁNÍM 3-5 DNÍ NEBO JAKO EXPRESNÍ BALÍK S DOBÍRKOU DRUHÝ PRACOVNÍ DEN PO ODESLÁNÍ. DORUČENÍ TOHOTO BALÍKU JE STANDARDNĚ HNED DRUHÝ DEN PO ODESLÁNÍ.
6. ZÁRUKA
NA ZBOŽÍ (PŘEDMĚT KOUPĚ) SE VZTAHUJE ZÁKONNÁ ZÁRUKA V DÉLCE 24 MĚSÍCŮ. KUPUJÍCÍ MÁ DÁLE PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY BEZ UDÁNÍ DŮVODU DO 14 DNŮ OD PŘEVZETÍ ZBOŽÍ. DŮSLEDKEM ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY JE PAK POVINNOST KUPUJÍCÍHO VRÁTIT PŘEVZATÉ NEPOŠKOZENÉ A KOMPLETNÍ ZBOŽÍ A POVINNOST PRODÁVAJÍCÍHO VRÁTIT KUPNÍ CENU. PO PŘIJETÍ ZBOŽÍ A JEHO KONTROLE PRODEJCE VYPLATÍ KUPUJÍCÍMU PŘEVODEM NA ÚČET NEBO SLOŽENKOU NA ADRESU CENU ZBOŽÍ VČ. PŘEPRAVNÉHO, A TO NEJPOZDĚJI DO 30-TI DNŮ OD DATA PŘIJETÍ ZBOŽÍ ZPĚT NA SKLAD. ZÁRUKA SE NEVZTAHUJE NA VADY VZNIKLÉ BĚŽNÝM POUŽÍVÁNÍM, NESPRÁVNÝM POUŽITÍM VÝROBKU, ZPŮSOBENÉ PŘEPRAVOU A NESPRÁVNÝM SKLADOVÁNÍM
7. REKLAMACE
PŘÍPADNÉ REKLAMACE VYŘÍDÍME K VAŠÍ SPOKOJENOSTI INDIVIDUÁLNÍ DOHODOU A V SOULADU S PLATNÝM PRÁVNÍM ŘÁDEM ČR. KUPUJÍCÍ JE POVINEN ZBOŽÍ PO JEHO PŘEVZETÍ PROHLÉDNOUT TAK, ABY ZJISTIL PŘÍPADNÉ VADY A POŠKOZENÍ. PŘÍPADNÉ VADY JE KUPUJÍCÍ POVINEN NEPRODLENĚ HLÁSIT PRODÁVAJÍCÍMU NA KONTAKTNÍCH ÚDAJÍCH UVEDENÝCH V ÚVODU TĚCHTO VŠEOBECNÝCH PODMÍNEK PÍSEMNĚ ČI E-MAILEM. REKLAMACI JE MOŽNÉ UPLATNIT ČESKOU POŠTOU NA ADRESE PRODEJCE. POKUD BUDE PŘI KONTROLE ZBOŽÍ SHLEDÁNO, ŽE NAHLÁŠENÁ ZÁVADA SE BUĎ NEPROJEVUJE, NEVZTAHUJE SE NA NI ZÁRUKA (VIZ VÝŠE), ČI SE VŮBEC O ZÁVADU NEJEDNÁ, BUDE ZBOŽÍ VRÁCENO ZPĚT NA NÁKLADY KUPUJÍCÍHO NEBO SI ZBOŽÍ MŮŽE ZÁKAZNÍK PO PŘEDCHOZÍ DOMLUVĚ BEZPLATNĚ VYZVEDNOUT. ZBOŽÍ MUSÍ BÝT ŘÁDNĚ ZABALENO A NEJLÉPE V ORIGINÁLNÍM OBALU (NENÍ PODMÍNKOU), ABY BĚHEM PŘEPRAVY NEDOŠLO K JEHO POŠKOZENÍ (ZA TOTO RUČÍ KUPUJÍCÍ). ZBOŽÍ NESMÍ BÝT ZASLÁNO NA DOBÍRKU, NEVYPLACENĚ, ČI JINAK S ÚHRADOU PŘI PŘEVZETÍ, JELIKOŽ NÁKLADY SPOJENÉ S PŘEDÁNÍM ZBOŽÍ DO REKLAMACE JDOU NA VRUB KUPUJÍCÍMU (MY HRADÍME ZASLÁNÍ OPRAVENÉHO ZBOŽÍ ZPĚT). VYŘEŠENOU REKLAMACI SI MŮŽE ZÁKAZNÍK OSOBNĚ VYZVEDNOU PO PŘEDCHOZÍ DOMLUVĚ, NEBO MU BUDE ZASLÁNA ZPĚT NA ADRESU Z OBJEDNÁVKY NEBO NA JAKOUKOLIV ADRESU V ČR, KTEROU ZÁKAZNÍK NAHLÁSÍ JAKO DORUČOVACÍ.
8. SHODA PŘEDMĚTU S KUPNÍ SMLOUVOU
PRODÁVAJÍCÍ ODPOVÍDÁ PODLE PRÁVNÍHO ŘÁDU ČESKÉ REPUBLIKY, KTERÝ PLNĚ RESPEKTUJE, KUPUJÍCÍMU ZA TO, ŽE PRODÁVANÁ VĚC JE PŘI PŘEVZETÍ KUPUJÍCÍM VE SHODĚ S KUPNÍ SMLOUVOU, ZEJMÉNA, ŽE JE BEZ VAD. NESTANOVÍ-LI ZÁKON JINAK, SHODOU S KUPNÍ SMLOUVOU SE DÁLE ROZUMÍ, ŽE PRODÁVANÁ VĚC MÁ JAKOST A UŽITNÉ VLASTNOSTI SMLOUVOU POŽADOVANÉ, PRODÁVAJÍCÍM, VÝROBCEM NEBO JEHO ZÁSTUPCEM POPISOVANÉ, NEBO NA ZÁKLADĚ JIMI PROVÁDĚNÉ REKLAMY OČEKÁVANÉ, POPŘÍPADĚ JAKOST A UŽITNÉ VLASTNOSTI PRO VĚC TAKOVÉHO DRUHU OBVYKLÉ, ŽE ODPOVÍDÁ POŽADAVKŮM PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ, JE V TOMU ODPOVÍDAJÍCÍM MNOŽSTVÍ, MÍŘE NEBO HMOTNOSTI A ODPOVÍDÁ ÚČELU, KTERÝ PRODÁVAJÍCÍ PRO POUŽITÍ VĚCI UVÁDÍ NEBO PRO KTERÝ SE VĚC OBVYKLE POUŽÍVÁ. V PŘÍPADĚ, ŽE VĚC PŘI PŘEVZETÍ KUPUJÍCÍM NENÍ VE SHODĚ S KUPNÍ SMLOUVOU (DÁLE JEN "ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU"), MÁ KUPUJÍCÍ PRÁVO NA TO, ABY PRODÁVAJÍCÍ BEZPLATNĚ A BEZ ZBYTEČNÉHO ODKLADU VĚC UVEDL DO STAVU ODPOVÍDAJÍCÍHO KUPNÍ SMLOUVĚ, A TO PODLE POŽADAVKU KUPUJÍCÍHO BUĎ VÝMĚNOU VĚCI, NEBO JEJÍ OPRAVOU; NENÍ-LI TAKOVÝ POSTUP MOŽNÝ, MŮŽE KUPUJÍCÍ POŽADOVAT PŘIMĚŘENOU SLEVU Z CENY VĚCI NEBO OD SMLOUVY ODSTOUPIT. TO NEPLATÍ, POKUD KUPUJÍCÍ PŘED PŘEVZETÍM VĚCI O ROZPORU S KUPNÍ SMLOUVOU VĚDĚL NEBO ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU SÁM ZPŮSOBIL. ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU, KTERÝ SE PROJEVÍ BĚHEM ŠESTI MĚSÍCŮ ODE DNE PŘEVZETÍ VĚCI, SE POVAŽUJE ZA ROZPOR EXISTUJÍCÍ JIŽ PŘI JEJÍM PŘEVZETÍ, POKUD TO NEODPORUJE POVAZE VĚCI NEBO POKUD SE NEPROKÁŽE OPAK. POKUD BY SNAD VÝŠE UVEDENÉ JAKKOLIV ZNEVÝHODŇOVALO ZÁKAZNÍKA OPROTI JEHO ZÁKONNÝM PRÁVŮM ČI OPROTI JEHO PRÁVŮM VYCHÁZEJÍCÍM ZE SOUDNÍHO VÝKLADU ÚČINNÝCH PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ, PAK MÁ PŘEDNOST TATO ÚPRAVA PRO ZÁKAZNÍKA VÝHODNĚJŠÍ.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
OSOBNÍ ÚDAJE JSOU CHRÁNĚNY PŘED ZVEŘEJNĚNÍM A POUŽITÍM TŘETÍ OSOBOU. JSOU POUŽITY POUZE PRO ZASLÁNÍ OBJEDNANÉHO ZBOŽÍ, KOMUNIKACI SE ZÁKAZNÍKEM A REKLAMNÍM ÚČELŮM, POKUD K TOMU DAL ZÁKAZNÍK PŘEDEM SOUHLAS.
Nekomunikace, nedodání zboží v avizované lhůtě bez jakéhokoliv zdůvodnění a z toho plynoucí podezření na podvodné jednání.
Vzhledem k tomu, jak e-shop (ne)komunikuje a uváděný tlf. kontakt neexistuje, nedovedu si dost dobře představit, jak by se řešila např. reklamace výrobku. Chtěl bych odstoupit od smlouvy a vrátit zaplacenou částku za nedodané zboží včetně neuskutečněné dopravy. Každopádně bych se chtěl se svou negativní zkušeností podělit s ostatními potenciálními zájemci o nabídky tohoto e-shopu. Jiří Serbus
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.