Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v srpnu byla podána první reklamace telefonu z důvodu zasekávání, při volání se hovor sám ukončil, vymáčkával sám tel. čísla, nešla napsat zpráva apod. První reklamace byla opravena, ale po převzetí telefon nešel sám ani zapnout. Byla provedena druhá reklamace, došlo k výměně základní desky. Telefon se mi vrátil koncem září. Fungoval asi měsíc a následně podán opět do reklamace ze stejných důvodů s požadavkem na odstoupení od smlouvy. Vyjádření je zamítnutí z důvodu mechanického poškození. Telefon je stále u prodejce, vyjádření mi zatím sdělili telefonicky. Vůbec nevím, jestli telefon vyzvednout a jak postupovat. Při předešlých opravách nebyla ani zmínka o mechanickém poškození základové desky, až po uplatnění nároku na odstoupní od smlouvy. Děkuji
LG E460
Odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Jedná-li se o totožnou vadu, lze po prodejci žádat vysvětlení, z jakého důvodu byly předchozí reklamace uznány, a třetí byla zamítnuta. Uplatňuje-li spotřebitel reklamaci pro třetí stejnou vadu, může vznést požadavek na odstoupení od kupní smlouvy. Uznáním reklamace se tento požadavek stává pro prodejce závazným.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.