Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#51817Nemožnost vrátit zboží z hygienických důvodů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2021, před 3 lety

Lucie Růžičková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 2.7.2021 jsem na alza.cz objednala a zaplatila kulmu na vlasy Remington CI83V6 Keratin Protect. Zboží jsem osobně převzala na pobočce Alzy v Holešovicích. Po rozbalení a jednom vyzkoušení kulmy jsem zjistila, že mi nevyhovuje a budu si vybírat jiný model.
Nijak nepoškozenou, neznečištěnou, jedenkrát vyzkoušenou kulmu jsem zabalila do originálního balení a 11.7.2021 odnesla na pobočku Alzy v Holešovicích k jejímu vrácení ve 14 denní lhůtě.
Od společnosti Alza mi následně (15.7.2021) přišel e-mail, že "reklamace" (odstoupení od smlouvy) mi byla zamítnuta z důvodu vynětí z hygienického obalu.
Této zákonné výjimky jsem si vědoma, nicméně věřím, že nemá být aplikovatelná na kulmu na vlasy, na níž není jakákoli známka toho, že byla rozbalena a vyzkoušena.

Předem děkuji za pomoc
Lucie


Produkt

Kulma na vlasy Remington CI83V6 Keratin Protect


Požadované řešení

Akceptování odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 09:26, před 3 lety

Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.

Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že kulma na vlasy je však typem zboží, které vrátit lze. Vysokou teplotou, kterou výrobek při používání má, by mělo být dle našeho názoru zajištěno, že dojde k naprosto minimálnímu, resp. žádnému znečištění věci.

Výjimky mají být s ohledem na nález Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) vykládány restriktivně, a tudíž ve prospěch spotřebitele.

Pokud zboží v uzavřeném hygienickém obalu nebylo, spotřebitel má nárok od smlouvy odstoupit, jelikož podmínka v § 1837 písm. g) by nebyla naplněna.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.7.2021 08:30, před 3 lety

Dobrý den,

děkujeme za předání a posouzení případu. Tento jsem prověřila a zákaznici byla v této souvislosti založena nová reklamace a tato ukončena dobropisem. V tuto chvíli jsem jí zaslala také e-mail, kde nalezne i bližší informace o další postupu. Pevně věřím, že s vyřízením bude spokojena.


S přáním krásného dne, Dita, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2021 09:07, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení výše uvedeného stanoviska společnosti a případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2021 20:54, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2021 13:53, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.