Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 4.7.2021 jsem s partnerem zakoupila vozidlo Škoda Scala u společnosti AURES Holdings a.s. na pobočce AAA auto Teplice. Při koupi nám prodávající opakovaně sdělila, že je potřeba dokoupit doplňkové služby bez kterých nám auto nemůže prodat. Jednalo se o doplňkové služby od společností GlobalSec s.r.o. - Lokátor Basic 2, DEFEND INSURANCE s.r.o. - Carlife Garance Premium a AURES Holdings a.s. Doplňkový zákaznický servis při koupi vozu na leasing nebo na úvěr. O ceně těchto služeb nás předem neinformovali.
Po několika dnech jsme se dozvěděli, že si prodávající nemůže podmiňovat prodej auta prodejem doplňkových služeb. Kontaktovali jsme proto společnost AURES Holdings a.s. s žádostí o zrušení těchto doplňkových služeb. Bylo nám řečeno, že jsou vázané na úvěr a nelze je vypovědět. Kontaktovali jsme tedy přímo dodavatele služeb.
Společnost Home Credit a.s.- nám potvrdila informaci, že nelze podmiňovat prodej vozu prodejem dalších doplňkových služeb. Společnosti jsme již úvěr zaplatili a tím pro nás veškeré závazky vůči této společnosti skončili.
Společnost GlobalSec s.r.o. - zde nám bylo sděleno, že cena za poskytnutou službu je několikanásobně nižší, než si naúčtovala společnost AURES Holdings a.s. Objednávku na dodání jednotky potřebné pro střežení vozidla společnost GlobalSec s.r.o. bez jakýkoliv problémů zrušila, s tím že od společnosti AURES Holdings a.s. žádné peníze před montáží neobdržela a vrácení si máme vyřídit s prodávajícím. Proto jsme kontaktovali AURES Holdings a.s. s informací o vypovězení smlouvy a vrácení plné účtované výše na náš bankovní účet. Výsledek byl takový, že nám žádné finance vrátit nehodlají, ikdyž tato služba jim nebude fakturovaná.
Společnost DEFEND INSURANCE s.r.o - bylo nám sděleno, že můžeme smlouvu vypovědět do dvou měsíců bez udání důvodu. A že není možné tuto smlouvu nijak vázat na prodej auta, jak nám tvrdili v AAA auto Teplice. Protože nám společnost AURES Holdings a.s. na tuto službu poskytla slevu v plné výši, smlouvu jsme zatím nevypověděli.
Společnost AURES Holdings a.s. - Doplňkový zákaznický servis při koupi vozu na leasing nebo na úvěr - o této službě a jejím obsahu jsme se dozvěděli až nyní při psaní tohoto podnětu. Za naší přítomnosti nedošlo k žádnému nadstandardnímu ani jinému prověření vozidla. Ani jsme žádnou takovou službu nežádali. Jestli to společnost AURES Holdings a.s. provedla před naším výběrem vozidla nevíme, ale není to důvod k účtování doplňkové služby nám.
Celkem tedy společnost AURES Holdings a.s. vyfakturovala navíc částku 28 999 Kč za služby o kterých nás přesvědčovali, že jsou podmínkou ke koupi vozu. Tímto nás společnost AURES Holdings a.s. úmyslně za účelem obohacení se vystavila v omyl. Dle jejich názoru k žádnému pochybení nedošlo a více se k věci nehodlají vyjadřovat.
Škoda Scala
Po společnosti AURES Holdings a.s požadujeme vyplacení částky 28 999 Kč za neoprávněné naúčtování doplňkových služeb.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je povinné, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.
Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Dále uvádíme, že podnikatel je povinen informovat spotřebitele o ceně zmiňované doplňkové služby v souladu s § 1811 odst. 2, písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nesplnění této povinnosti je rovněž přestupkem dle zákona o ochraně spotřebitele (§ 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
Mimo to by se mohlo jednat také o neúměrné zkrácení podle § 1793 zákona č. 89/2012 Sb, občanský zákoník, jelikož spotřebitelka uvádí, že cena sjednané služby byla několikanásobně vyšší, než je obvyklé a je tedy v hrubém nepoměru. V takovém případě může zkrácená strana požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem ke zmíněné finanční částce také uvádíme, že v případě neúspěšného řešení této situace se spotřebitelka může obrátit na advokáta. Níže přikládáme databázi advokátů, kteří se ve své praxi zabývají právě spotřebitelskými spory: https://www.dtest.cz/advokati
Vážená paní Kubalová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení i zástupcem společnosti GlobalSec. Koupi lokátoru zrušit nelze (pokud si v obchodě zakoupíte určitý produkt a nejedná se o online prodej, nelze jej vrátit, ani pokud si koupi později rozmyslíte). Obecně, má-li zákazník jakékoli nejasnosti či pochybnosti k produktům uvedeným na faktuře, je potřeba to řešit hned na místě, nikoli až později.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.