Společnost


nextbike Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51823Neoprávněné stržení plateb, nedodání výpisu plateb a jízd

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2021, před 3 lety

Kuba Alexa

Znění stížnosti

Dobrý den.

V loňském roce 2020 jsem několikrát využil předplatného sdílených kol Nextbike v Praze. S příchodem zimy a sněhu jsem v aplikaci předplatné od nového roku zrušil.
V červnu 2021 jsem si opět na měsíc předplatné zaplatil a od července začal navíc jezdit na obnovený benefit Multisport, která byla vidět jako aktivní prvek v aplikaci pro jízdy zdarma.

Když jsem před pár dny našel ztracené kolo nextbike a hlásil ho firmě z dobré vůle přes aplikaci nextbike, zjistil shodou náhod jsem na svém účtu u České spořitelny, že jsou mi již půl roku strhávány neoprávněně platby, někdy i podivně dvojité za užívání předplatného. Kolo jsem ani jednou samozřejmě nevyužil neboť jsem na zimu předplatné rušil, v zimě na kole nejezdím. Další předplatné bylo strháváno i současně s kartou Multisport, v tomto měsíci dokonce dvakrát (!). To je dle nextbike v pořádku. Přesto, že jsem nikde v aplikaci vedle zadané Multisport aktivní tarif neviděl a bral jsem automaticky přechod z tarifu na zadanou a viditelnou kartu Multisport.

Obrátil jsem se tedy na Nextbike s reklamací, chybu systému odmítli, tvrdí, že jsem ani v zimě ani teď nezrušil předplatné a nabídli mi - s prominutím - směšnou refundaci malé části plateb. S tou jsem souhlasil a požádal raději o okamžité zrušení účtu, aby nedošlo k dalším chybám a platbám a požádal o výpis všech plateb a jízd. Dnes, dva dny po zrušení mi opět strhli z karty platbu a napsali, že po zrušení účtu již nemají výpis plateb a jízd k dispozici.

Považuji celé toto jednání za nefér a podvodné.


Produkt

Sdílená kola


Požadované řešení

Požaduji refundaci všech stržených plateb od 1.1. 2021 do 23.7. 2021, kromě jednoho předplatného za měsíc červen 2021, které jsem si vědomě aktivoval, zaplatil a využíval. Jednoho předplatného za červenec 2021, které běželo současně s kartou Multisport, jsem ochoten se vzdát jako uznání vlastní nepozornosti, že karta Multisport automaticky nenahrazuje tarif aktivovaný v červnu. Vše ostatní požaduji refundovat. Děkuji za vaši letitou podporu spotřebitelů. S pozdravem Jakub Alexa


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2021 12:37, před 3 lety

Dle obchodních podmínek společnosti nextbike Czech Republic s.r.o. může zákazník zákaznický účet deaktivovat prostřednictvím písemného oznámení zaslaného společnosti nextbike Czech Republic. Písemné výpovědi o ukončení smlouvy se zasílají na: nextbike Czech Republic, Libušina 526/101, Olomouc 779 00, Czech Republic; nebo e-mailem na adresu: servis@nextbikeczech.com.

Pokud spotřebitel výpověď placeného členství zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy či dopisu na adresu společnosti, je takováto výpověď platná a společnost nemůže účtovat částky vzniklé po konci závazku. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Pokud by společnost nadále účtovala spotřebiteli poplatky i po řádném vypovězení smlouvy, jednalo by se o bezdůvodné obohacení na straně podnikatele. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2021 22:26, před 3 lety

Spotřebitel nás prostřednictvím naší poradny (https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna) informoval o tom, že stížnost byla vyřešena s dosažením dohody. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.