Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den, dne 27.2. 2021 jsem si přes internetový obchod Datartu objednala originální kryt na mobil Apple Silicone Case pro IPhone Se 2020. Po půl roce mi vpravo dole práskl roh , aniž by mi telefon upadl na zem. Na telefon jsem velice opatrná a když si telefon beru do kabelky, tak si ho dávám mimo věci do kapsičky. Dcera si koupila ve stejnou dobu ten samý kryt jen v jiné barvě a má ho stále v pořádku. Ještě podotýkám , že jsem telefon vůbec nevyndavala z krytu. Ještě ten den, když jsem závadu zjistila, jela jsem kryt do Datartu ihned reklamovat a koupila jsem si na telefon náhradní neoriginální kryt, než se reklamace vyřídí. Prodavač se mnou sepsal reklamační protokol a řekl mi, ze do třiceti dnů dostanu vyjádření od dodavatele. Po necelém měsíci mi přišla sms , že reklamace je zamítnutá a ať si přijdu pro zboží. Hned druhý den jsem se dostavila pro zboží. Paní prodavačka byla velice nepříjemná a řekla mi, že kolega si ode mne neměl vůbec kryt na reklamaci převzít. Řekla jsem ji, že s vyjádřením nesouhlasím a jak mám tedy dál postupovat. Ona vůbec na to nereagovala a vytiskla protokol a řekla mi nepříjemným hlasem, ať převzetí podepíšu. Neměla jsem sílu tuto záležitost řešit a podepsala jsem ji to. Mám čisté svědomí, že jsem si sama nepoškodila kryt. Byla bych velice ráda, kdyby se tato reklamace vyřídila kladně. V Datartu hodně nakupujeme přes internet a pokaždé bylo všechno v pořádku.
Výměna krytu za jiný.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.