Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#51830Spamy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2021, před 3 lety

Petr Pudich

Znění stížnosti

z O2 mi chodí spamy nabídky internetu 2 sms denně cca už jich přišlo 1200-1400!!! sms. Posílají je i v 1 hodinu ráno a abych nahodou neusnul pošlou mi další hned v 1:30. Obtěžuje mně to a leze mi to na nervy, porušuje to zákon o obtěžování + není uvedeno jak to odhlásit.

Zpráva/spam: Dobry den,chcete se připojit k internetu. Pripojeni je potreba povolit, aktivujte ho na bezplatne strance http://mo2.cz/povoldata
Vase O2

vznik spamu: V prodejně O2 mi aktivovali datový internet + možnost dokoupit balíček po vyčerpáni dat za 29Kč/den. Internet jsem zrušil.

Vypnul jsem mobil na necely měsíc a po zapnutí byla na něm cca 20 nevyzvednutých zpráv spamu a hned přišli do 10 minut další 2 zprávy. Zašel jsem na pobočku O2 kde mi odpověděli, že aspon mám tu výhodu že o tom budu vědět že tu možnost mám a nebo že mám zkusit zavolat operátorovi. Volal jsem na O2 tam mi řekli vypnout data, a ruzne blbosti ktere ani tak nešli a pak mi řekla že to může dělat i nějakej program ....( při vypnutem mobilu dorazí ty spam sms i tak). V te době jsem jim uvedl že už jich mám cca 900 sms a odpověď byla že to mam zkusit pohledat a vypnout....
Posledni co jsem zkusil udělat dát O2 do seznamu kontaktu a zabanovat ho ale nejde to nezabralo to.

Rekapitulace: internet nemám, ale nabídka na balíček za 29kč/den mi chodí 2x denně ať je mobil zaply nebo vyply.


Produkt

zrušený datový internet 500mb/150kč


Požadované řešení

nechci dostávat ty sms s nabídkou toho balíčku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2021 11:30, před 3 lety

Dle písm. c) Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele: "Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud prodávající opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy".

Společnost je povinna dodržet zákaz agresivních obchodních praktik a spotřebitele jimi neobtěžovat.

Dozor nad dodržováním zákazu nekalých obchodních praktik provádí Český telekomunikační úřad, který může udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu je možné zde: https://www.ctu.cz/epodatelna

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.7.2021 18:05, před 3 lety

Hezký den,

dané informační zprávy chodí ve chvíli, kdy si váš telefon žádá připojení na data. Tím, že máte nastavené upozornění při pokusu o připojení, dochází vám o tom vždy i zpráva a nemáme je jak více ovlivnit, když si připojení žádá telefon a SIM na to následně reaguje. Pokud nechcete, aby vám upozornění na data chodilo a zároveň nechcete využívat data, dají se data zcela zablokovat. Pokud je chcete úplně blokovat, prosím o uvedení a zařídila bych to.

Datový balíček s 500 MB nastavený nemáte, ani jiný, který by se dal odebrat.

Monika Morysová
O2 Czech republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.7.2021 00:49, před 3 lety


Petr Pudich

Hezký den,

už to teda chápu jak je mobil vyplý cca měsíc s vybitou baterkou a ani jednou nezapnutý, tak vlastně se připojuje na data a tím pádem pak přijde i 20 sms s nabídkou internetu. Divný když je vyplý.
Já nemám internet tak jaké upozornění na data???



dTestu je jasný, že jsem nejspíš někde v seznamu odkud mi automaticky chodí ta spam nabídka internetu ať je mobil zaplý nebo vyplý ...

viz. : Zpráva/spam: Dobry den,chcete se připojit k internetu. Pripojeni je potreba povolit, aktivujte ho na bezplatne strance http://mo2.cz/povoldata
Vase O2

vznik spamu: V prodejně O2 mi aktivovali datový internet + možnost dokoupit balíček po vyčerpáni dat za 29Kč/den. Internet jsem zrušil a žadnej nemám.

Problém je někde tam že internet mi zrušili neuplně bo vynechali tu možnost toho balíčku navíc. To znamená že nemám žadne data, takže denně mně to píše nabídku těch dat jako prodloužení balíčku kterej už nemám.

Správně to má fungovat že mám 500mb dat a jak vyčerpám tak přijde ta možnost nabídky prodloužení, ale ja těch 500mb mam zrušených, tak chodí automaticky denně nabídka internetu prodloužení za tech 29Kč/den/100mb, protože jsem asi vyčerpal limit kterej žadnej nemam bo nemam net. Cca 30 dní měsíc = 60 sms nabídek internetu.

Já chci zablokovat tu spam sms nabídku internetu.
Zpráva/spam: Dobry den,chcete se připojit k internetu. Pripojeni je potreba povolit, aktivujte ho na bezplatne strance http://mo2.cz/povoldata
Vase O2
No nechci toto podle vás upozornění, podle mně nabídka dostávat 2x denně.

vyčerpal jsem možnost jít na prodejnu O2,volani na linku O2,zkoušim to teda tady, kde to aspon uvidí více lidí co je to za bordel. Zkusil jsem právníka a poradil mi, že mam ty sms zprávy více nastackovat a pak podat žalobu + si říct o odškodnění za obtěžování. Jen nevím kolik zpráv je ještě nabídka a kdy je ten pravej přechod na obtěžující nekalé praktiky zatím cca 1200-1400 zpráv.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2021 11:38, před 3 lety

Jestliže zasílání SMS zpráv způsobuje aktivita telefonu vedoucí k pokusům o připojení k internetu, doporučujeme shodně se společností úplnou blokaci dat.

Společnost O2 Czech Republic a.s. uvádí, že pro blokování dat lze postupovat takto:
- buď zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999 111,
- nebo kontaktovat společnost na zákaznické lince 800 02 02 02 a požádat o zablokování dat na konkrétním čísle operátora, který by měl spotřebiteli vyhovět a data mu na čísle zablokovat.

Po provedení těchto kroků by se nemělo v budoucnu stát, že bude docházet k jednorázovému připojení přes mobilní data - a tudíž dle vysvětlení společnosti ani k zasílání SMS zpráv. Pokud by se ani po blokaci situace nezměnila, doporučujeme obrátit se na Český telekomunikační úřad s podnět pro porušování zákona o ochraně spotřebitele (viz výše).

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl využít nabídku společnosti a sdělit jí veškeré údaje nutné k zablokování datového připojení (které je dle společnosti příčinou SMS zpráv). Z důvodu možného sdílení osobních dat přeřazujeme stížnost do neveřejného režimu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2021 22:26, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2021 17:43, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.