Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#51831Poplatek za registraci do služby

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2021, před 3 lety

Jiří Svarovský

Znění stížnosti

Dobrý den,

Stalo se mi to co už je zde i jinde mnohokrát zmíněno. přes realitní servery jsem si našel nemovitost a položil dotaz pro více informací. Přišla mi odpověď že pro více informací se musím registrovat na portále S-Dražby. Zaregistroval jsem se a pár strohých informací mi zaslali. Nyní po více než 2 měsících mi přišla výžva k úhradě 6000,- Kč.
Jsem nešťastný když vidím jak to tato firma zkouší na tolik lidí.


Produkt

RE: Zájemce o Vaší nabídku (89863INS)


Požadované řešení

Rád bych ab má registrace u slolečnosti byla zrušena a abych dotal potvrzení že spol. nic nedlužím


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2021 11:17, před 3 lety

Podnikatel je povinen spotřebitele informovat o ceně nabízené služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem, v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále také § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele].

Nejvyšší správní soud opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“ (rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 4. 2015, č. j. 7 As 243/2014-22 nebo rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 3. 2018, č. j. 9 As 32/2018-31).

V tomto konkrétním případě je spotřebitel nucen učinit ke zjištění ceny další úkon(y). Z tohoto důvodu, v souladu s judikaturou Nejvyššího správního soudu citovanou výše, se domníváme, že spotřebitel není poučen o ceně služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem.

Kromě toho, úkon, který spotřebitel musí učinit, spočívá ve vyhledávání ceny v aukčních podmínkách, tedy v dokumentu umístěném mimo smlouvu hlavní („hlavní smlouvou“ je v tomto případě registrační formulář). Odkazuje-li smlouva hlavní (tj. v tomto případě registrační formulář) na nějaký externí text, který má upravit práva a povinnosti stran, je tento externí text nutné považovat za obchodní podmínky. Ústavní soud přitom výslovně zakázal možnost sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu (nález Ústavního soudu 11 ze dne 11. 11. 2013, sp. zn. I.ÚS 3512/11). Při využití logických argumentů lze dojít k tomu, že pokud je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu, tím spíše je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách cenu služby. Obchodní podmínky mají dle Ústavního soudu „sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru.“ Ujednání o ceně služby jistě není ujednáním technického a vysvětlujícího charakteru, právě naopak – jde o jedno z nejpodstatnějších smluvních ujednání.

Pokud jde o informování spotřebitele o tom, že „registrace je zpoplatněna dle platných Aukčních podmínek a ceníku – zde“, je sice toto informování provedeno ve smlouvě hlavní (tj. v registračním formuláři), nicméně občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele i cenové předpisy vyžadují informování o ceně, nikoliv pouze informování o možném placeném charakteru služby.

Pokud jde o rozsudek okresního soudu v Hradci Králové, na nějž se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html), je tento rozsudek soudu nejnižší instance závazný pouze pro konkrétní strany sporu. Nad to se v tomto rozsudku vůbec neuvádí, že byla splněna informační povinnost ohledně ceny. Naopak, dokonce se v něm uvádí, že spotřebitel „měl možnost požadovaný poplatek neuhradit, pokud s ním nesouhlasil.“

Pokud jde o stanovisko krajského inspektorátu České obchodní inspekce pro Královéhradecký a Pardubický kraj, na které se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_coi.html) a z kterého jsme i my při posuzování těchto konkrétních sporů do značné míry vycházeli, obdrželi jsme k 15. 4. 2021 vyjádření ústředního orgánu České obchodní inspekce, které stanovisko krajské pobočky vyvrací. Stanoviska krajského inspektorátu proto již nejsou aktuální.

Z tohoto důvodu v současné době již neexistuje relevantní zdroj, ze kterého by bylo možné dovodit, že tento „model informování o ceně“ je souladný se zákonem. Spotřebiteli proto podle našeho názoru registrací nevzniká povinnost k úhradě registračního poplatku, a to bez ohledu na to, kdy se ke službě zaregistroval.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.7.2021 16:58, před 3 lety

Dobrý den pane Svarovský, nezlobte se, ale nemůžete mluvit, resp. zde psát pravdu, protože informace o poplatku je uveřejněna jak v ceníku, tak ve smluvní dokumentaci, nad tlačítkem registrovat se máte velkým tučným písmem napsáno ZPOPLATNĚNA dle aukčních podmínek a ceníku zde. Ceník na 3 místech webu, v emailu opakovaně upozornění na naše aukční podmínky, tak celkem 3x. Tudíž pokud jste si opravdu podmínky registrace přečetl, tak o poplatku jste byl srozuměn. Kdyby jste si přečetl všechny články o naší společnosti, věděl by jste, kde je opravdu zakopaný pes. Není u nás, ale u většiny zde stěžujících si klientů, kteří buď opravdu si naše podmínky nečetli (jejich pochybení), nebo prostě a jednoduše nechtějí zaplatit registrační poplatek. Na závěr: registrační cestu, kterou máme nastavenou a na základě které požadujeme poplatek nám již několikrát "zkontroloval" soud svým pravomocným rozhodnutím a dal naší společnosti 100% za pravdu (dokonce v rámci registrace červen 2019, ještě před všemi úpravami dle doporučení ČOI), na tomto faktu nemůžou nic změnit ani zde publikované nezávazné názory dTestu, které nikoho k ničemu nezavazují, na rozdíl od soudních rozhodnutí, které zavazují naši společnost a jsou 100% ve prospěch naší společnosti. Podívejte se ještě jednou na registrační cestu a napište nám zde zcela upřímně, kde vidíte opravdu problém...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2021 07:54, před 3 lety


Jiří Svarovský

Dobrý den,

Níže uvedené jsem Vám psal i do mailu dne 25. 7. 10:38 bohužel zatím bez odpovědi.

Bohužel nejsem schopen ověřit jak Váš web vypadal před více než 2-mi měsíci. Přesto jak píšete tak jsem znovu prověřil Váš registrační web: https://www.s-drazby.cz/registrace.html, kde je nyní uvedeno:

-------------------
Dovolujeme si Vás informovat o našich zásadách ochrany osobních údajů-zde.
Odesláním registrace souhlasíte s aukčními podmínkami pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti.
Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA dle platných Aukčních podmínek a ceníku-zde a souhlasíte s těmito aukčními podmínkami a ceníkem pro jednotlivé typy aukcí, služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti..
----------------------

Jelikož mi nepřijde, že máte snahu o smírné řešení tak si tuto Vaši verzi webu ukládám. Budu velice rád pokud se mýlím.

Z Výše uvedeného je zcela zřejmé, že nebyla splněna podmínka Nejvyššího správního soudu, který opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“ (rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 4. 2015, č. j. 7 As 243/2014-22 nebo rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 3. 2018, č. j. 9 As 32/2018-31).


Proto Vás tímto znovu žádám o zrušení mého uživatelského účtu a odstupuji tímto od Vámi navržených podmínek a poplatků Vaší služby.

Prosím o informaci jestli je takto podané odstoupení v pořádku či jej chcete zaslat např. s podpisem či dokonce písemně?

Pevně věřím že mou žádost akceptujete a rozumně se domluvíme smírčí cestou.

Předem děkuji za Vaši vstřícnou odpověď a kladné vyřízení

S pozdravem a přáním hezkého dne

Ing. Jiří Svarovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2021 14:54, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na návrhy spotřebitele reagovat.

K vyjádření společnosti doplníme, že soudní rozhodnutí je pro společnost zavazující pouze pro jeden konkrétní případ, nikoliv obecně pro její jednání vůči ostatním spotřebitelům. Dále podotýkáme, že tvrzení ohledně soudní kontroly je nepřesné, neboť existují dva protichůdné rozsudky téhož soudu, z nichž jeden je ve prospěch spotřebitele a jeden ve prospěch společnosti. Třetí rozsudek, který společnost nárazově také prezentuje, se vůbec netýká řešené věci.

Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2021 18:07, před 3 lety

Dobrý den, existují celkem 3 soudní pravomocná rozhodnutí, která řeší přímo a konkrétně způsob a uzavření smluvního vztahu registrací na www.s-drazby.cz. Ani jedno z těchto rozhodnutí neříká nic o neplatnosti úkonu, nekalé praktice, nezákonné praktice. Dvě soudní rozhodnutí hovoří 100% ve prospěch naší společnosti ( 74 tis Kč a 5 tis Kč), jedno soudní rozhodnutí hovoří o tom (5 tis Kč), že naše společnost neprokázala, že došlo k uzavření úplatné smlouvy, jelikož jsme tuto smlouvu nepřiložili jako důkaz, z čehož jsme se u dalšího soudního jednání poučili a doložili jsme i tuto smlouvu a soud rozhodl 100% v náš prospěch. Nebo snad někde ve Vámi zmiňovaném soudním rozhodnutí vidíte vyjádření soudu, že se jedná o nekalou praktiku, nezákonnou činnost, podvodné jednání ? Pouze a jen to, že jsme soudu nepředložili předmětnou smlouvu. Sám soud zmiňuje, že poskytujeme několik druhů služeb, některé zdarma, některé za poplatek, z tohoto důvodu nebylo soudu zřejmé, k jaké službě se klient registroval. Děkujeme za pochopení a úhradu poplatku. Už to tady řešíme více jak 2 roky a je to pořád stejné, s výjimkou 14 měsíců, kdy dTest tvrdil všem stěžovatelům, že je vše v zákonném minimu, tedy z naší strany v pořádku a nyní tvrdí opak, byť nedošlo nikde k žádné změně, ani v našem systému registrace, ani v judikatuře, prostě v ničem. Tvrzení dTestu, že pravomocné rozhodnutí soudu je zavazující pro naši společnost je správné, tudíž pokud nám soud nic nevytýká v rámci stejné registrační cesty spotřebitele, proč tedy máme něco měnit, když dle soudu je vše v pořádku. Má toto nějaké logické vysvětlení? Konkrétní souzený případ posuzoval úplně stejnou registrační cestu jako u většiny zdejších stěžovatelů. Problém je v tom, že většina stěžovatelů je nepozorná a chová se v rámci internetu nezodpovědně, dTest je poradna, která je provozována ze státních dotací, tedy logicky nikdy "nepůjde" proti spotřebitelům. Proč bychom se neměli řídit názorem soudu, který jediný vydává zavazující rozhodnutí. Řídíme se tedy názorem soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.8.2021 11:44, před 3 lety


Jiří Svarovský

Dobrý den,
Nechci se nijak pouštět do tozporů mezi Vámi dTestem a soudníh rozhodnutí a tak většinu z Vámi výše uvedeného vyjádření nebudu komentovat.

Můžeme se tedy smírně domluvit na odstoupení od smlouvy a všech Vámi navržených aukčních i jiných podmínek, apod a zrušení mého uživatelského účtu?

Nebo trváte na zaplacení poplatku?

Pevně věřím, že z Vaší strany nedošlo vytvořením mého uživatelského účtu k žádným extrémním nákladům a mé žádosti vyhovíte a prokážete tak vůli slušného a morálního jednání.

Předem děkuji

Ing. Jiří Svarovský

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2021 12:53, před 3 lety

Dobrý den pane Ing., registraci jste provedl, službu čerpal, pokud se domníváte, že zpracovat tak velké množství informací o exekučních a insolvenčních nemovitostech je velmi jednoduché a asi i zdarma, jste na omylu. Jaký důvod uvádíte pro odpuštění poplatku? Uvědomujete si, že o předmětné nemovitosti jste se dozvěděl díky naší činnosti ? Uvědomujete si, jak je finančně nákladné udržovat tuto databázi nemovitostí aktuální, když změny jsou každý den ?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.8.2021 08:51, před 3 lety


Jiří Svarovský

Dobrý den,

Náš spor je řešen na tomto serveru na odkazu: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/51831/poplatek-za-registraci-do-sluzby a přijde mi transparentnější jej tady řešit a tak připojuji mailovou komunikaci, kterou jste mi do delší době napsali

Na tento Váš mail jsem Vám odpověděl a přidávám ji i sem ať je komunikace stejná.

1) Je to pro Vás takto v pořádku?
-----------------------------------
st 4. 8. 2021 v 17:44 odesílatel napsal:


Vážený kliente,

děkujeme za „Vaši reakci“. Je nám líto, že nejste spokojen, jako náš klient, s poskytnutými informacemi na základě Vámi provedené registrace a současně uzavřené smlouvy na dálku, kdy Vám byly poskytnuty informace o vybrané insolvenční nemovitosti, vše jak je uvedeno v předmětné smlouvě, včetně našich finančních nároků.

Máte s námi uzavřenou smlouvu (uzavřenou na dálku) s kompletní digitální stopou, která se loguje včetně všech přístupů na veřejnou internetovou adresu ve standardu W3C, přesně jak požaduje vyhláška 18/2014Sb. Vyhláška o stanovení podmínek postupu při elektronické dražbě.

Pokud z Vaší strany nedošlo k přečtení celé smlouvy a dokumentů souvisejících nás mrzí, není bohužel v našich silách tuto činnost vykonat za Vás.

Provedením registrace potvrzujete, že jste se jako registrovaný klient seznámil se všemi příslušnými smluvními dokumenty, ve kterých máte vše popsáno a ohledně našich finančních nároků dokonce popsáno a uvedeno OPAKOVANĚ na více místech, aby došlo jednoznačně k jasnému a zřetelnému pochopení smluvní dokumentace.

Pokud se však domníváte, že jste smlouvu při Vaší registraci neuzavřel a nárok na poplatek nevznikl, poplatek neplaťte a své námitky můžete uplatnit v rámci dalšího řešení našeho nároku.

Níže uvádíme část našich právních argumentů, v případě řešení sporů:

1. Podnikatel je toho názoru, že u dnešního tzv. průměrného spotřebitele má být míra jeho pozornosti posuzována přísněji než dříve, již nejen povrchní či zběžná pozornost, ale „rozumná míra pozornosti a opatrnosti“ - viz bod 18 preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách (srov. rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 1. srpna 2008, sp. zn. 32 Cdo 3895/2007). Dle podnikatele tedy nemůže obstát případné tvrzení klienta, že nedošlo k uzavření smlouvy, popř. že navrhovatel - spotřebitel nebyl seznámen jasně a zřetelně jak s podmínkami, tak cenou služby.

2. Provedením registrace, tvrdíme (podnikatel), že se registrovaný subjekt - klient ztotožnil s ujednáním v rámci registrace („Odesláním registrace souhlasíte s aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti...“), má možnost se seznámit s aukčními podmínkami zejména z důvodu zcela transparentního zveřejnění a též vzhledem k emailové komunikaci, která předchází samotné registraci.

3. Podnikatel je schopen doložit digitální stopu činnosti klienta, ze které je zřejmé, že došlo k provedení registrace klienta na www.s-drazby.cz (poskytnutí údajů, např. jméno, příjmení, bydliště, email, bankovní spojení, rodné číslo…atd.) a tím k odsouhlasení aukčních podmínek služeb pro insolvenční nemovitosti, a současně v je možno též doložit emailovou komunikaci, která toto tvrzení podnikatele též dokládá, zejména skutečnost, že spotřebitel projevil sám o své vlastní vůli zájem o insolvenční nemovitost, resp. o službu v rámci a služeb pro insolvenční nemovitosti. Dle § 561 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., NOZ, předpokládá písemná forma právního jednání existenci dvou náležitostí, a to písemnosti a podpisu. Dle § 562 odst. 1 NOZ je písemná forma zachována i při právním jednání učiněném elektronickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.

4. Klient, uživatel služby pak svým projevem vůle, „odkliknutím“ příslušného políčka v části registrace, souhlasí s aukčními podmínkami služeb pro insolvenční nemovitosti, přičemž tímto souhlasem – projevem vůle dochází k uzavření smlouvy, jelikož projevit vůli k uzavření smlouvy lze i jinak než podpisem, tedy např. i samotným jednáním dle obsahu dané smlouvy, popř. „odkliknutím“ příslušného políčka při registraci, přičemž žádný právní předpis neobsahuje obecnou definici podpisu. Dle názoru podnikatele splňuje požadavky § 2 písm. a) zák. č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů, zejména zákona č. 297/2016 Sb. o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce údaj o jméně a příjmení, email v elektronické podobě uvedený a zadaný při registraci, neboť tento údaj je dostačující k identifikaci dané osoby ve smyslu elektronického podpisu a požadavkům na něj kladeným příslušným zákonem.

5. Proto podnikatel tvrdí, že pokud spotřebitel nečiní své jednání v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“, tak jak je tato jeho povinnost definována Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách, je tato nečinnost klienta - spotřebitele pouze jeho rozhodnutím a za jeho nečinnost nenese podnikatel žádnou odpovědnost a klient - spotřebitel se nemůže domáhat právní ochrany, kdy sám svým jednáním a to zejména tím, že spotřebitel nečinil v rámci „rozumné míry pozornosti a opatrnosti“ způsobil - zavinil tvrzený stav ze strany klienta - spotřebitele, že se neseznámil, resp. že nebyl informován o příslušných Aukčních podmínkách, kdy však svým projevem vůle tvrdí opak. Popř. je zde možné též připustit domněnku, že klient byl řádné seznámen s Aukčními podmínkami, pouze se mu nyní, když nebyl úspěšný v dražbě, nechce hradit registrační poplatek?

S přáním pěkného dne

Tým S-drazby.cz

-----------------------------------....................



Tato Vaši odpověď jsem viděl již několikrát, bohužel mi přijde jen jako kopie Vámi již v minulosti používaných mailů a nijak neodpovídá na mé dotazy proto je nyní zkusím vypsat jasněji včetně číslování

2) Můžete prosím odpovídat na mé dotazy které budou takto číslovány ?


---------------------
Toto zprávu jsem Vám napsal již sem výše 3.8.2021

Dobrý den,
Nechci se nijak pouštět do rozporů mezi Vámi dTestem a soudních rozhodnutí a tak většinu z Vámi výše uvedeného vyjádření nebudu komentovat.

3) Můžeme se tedy smírně domluvit na odstoupení od smlouvy a všech Vámi navržených aukčních i jiných podmínek, apod a zrušení mého uživatelského účtu?

4) Nebo trváte na zaplacení poplatku?

Pevně věřím, že z Vaší strany nedošlo vytvořením mého uživatelského účtu k žádným extrémním nákladům a mé žádosti vyhovíte a prokážete tak vůli slušného a morálního jednání.

----------------------

Ano registraci jsem provedl na základě Vašeho mailu z 18.5. kde o zpoplatnění není ani slovo. Ano máte pravdu obchodní podmínky by měly být čteny do podrobna ale Váš mail byl poměrně obsáhlý a všechny relevantní informace jsem vyčetl a očekával v něm. Nepochybuji o Vámi uložené digitální stopě kterou argumentujete.

Jen mi přijde drobně nevhodné, že je uvedena informace o tom že některé služby jsou zpoplatněny a Vaše konstatování z mailu které znělo následovně:
Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost „nákupu“ nemovitosti, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení informací (jen pro registrované na našem webu) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost.
mi přijde poněkud klamavá, která se snaží dotlačit zákazníka k registraci, aniž by byl výrazně informován o tom že se službou je spojen poplatek

5) Nebylo by vhodnější do tohoto mailu připojit informaci o poplatku ať se do budoucna vyhnete sporům s klienty?

Dále mi přijde dost nevhodné a amorální chování posílat výzvu k úhradě poplatku až po uplynutí lhůty, ve které má zákazník možnost odstoupit od smlouvy. Opět mi to přijde jako zcela účelové a klamavé jednání vedoucí pouze k vytáhnutí poplatku za registraci jen za Vaši agresivní inzerci na realitních serverech a poskytování veřejně dostupných informací.

6) Prosím o informaci proč nezasíláte klientům výzvu pro úhradu hned po provedené registraci?

Na závěr znovu apeluji na lidskou slušnost a morálku a znovu Vás tímto žádám o zrušení mého uživatelského účtu a odstoupení od smlouvy a všech Vámi navržených aukčních i jiných podmínek, apod.

7) Prosím můžete mé žádosti vyhovět tak jako například v případu paní Petry Urbanové z 19.11.2019 který je dostupný na tomto odkazu: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/37126/registracni-poplatek-5000-kc ?

8) Další alternativu navrhuji poplatek v řádu stovek korun - Co Vy na to?

9) Prosím o informaci zda jednám přímo s majitelem panem LUBOŠ VAVRDA sídlem: Hradec Králové - Malšovice, Sportovní, PSČ 500 09 či se zaměstanancem? Prosím můžete se do Vašich mailů podepsat ?


Předem Vám mhokrát děkuji za pochopení a vstřícnost a žádám odpověď na 9 výše uvedených dotazů


S pozdravem a přáním hezkého dne

Ing. Jiří Svarovský
608 475 778
----------------------------------------------------------------

Na tento můj mail doposud nemám odpověď ale napsali jste zase sem:

--------------------------------------------------------

Dobrý den pane Ing., registraci jste provedl, službu čerpal, pokud se domníváte, že zpracovat tak velké množství informací o exekučních a insolvenčních nemovitostech je velmi jednoduché a asi i zdarma, jste na omylu.

A) Jaký důvod uvádíte pro odpuštění poplatku?

B) Uvědomujete si, že o předmětné nemovitosti jste se dozvěděl díky naší činnosti ?

C) Uvědomujete si, jak je finančně nákladné udržovat tuto databázi nemovitostí aktuální, když změny jsou každý den ?


------------------------------------------------------

Tyto Vaše dotazy jsem odsadil a označil písmeny ať se k nim mohu přesně vyjádřil

A) Hlavní důvod je ten, že si přeji odtoupit od smlouvy. Pokud bych věděl, že je jen za registraci, bez dalšího zájmu o Vaše služby účtován poplatek 5000,- Kč nikdy bych je nevyužil. Váš podrobný mail klienta naláká ale nikde v něm není ani zmínka o polatku jen Velké tlačítko registrovat.

S Tím souvisí i má výše uvedená argumentace a otázka 5. Předem Vám děkuji za podrobné prostudování textu výše

B) Ano, inzerce na realitních serverech je pravděpodobně hlavní zdroj jak získáváte zájemce o Vaše služby, kteří díky důvěře v tyto spolehlivé inzertní servery "naletí" na Váš mail o kterém jsem psal již výše. Samozřejmě chápu že Vás to stojí nemalé prostředky

C) Ohledně udržování těchto informací v aktuálnosti mám jisté pochybnosti jelikož inzerát je stále aktivní a dle justice bylo třeba se přihlásit do 7.7.2021 ke dnešku 6.8. je Váš inzerát stále dostupný zde: https://www.realitymat.cz/detail/509211/prodej-rodinneho-domu-brno-prizrenice-jezerni-116m2?utm_medium=email&utm_source=agent_email&utm_campaign=demand&utm_content=s-drazbycz

údaje z justice zde: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=A376AC9DDBE86132E05333F21FAC13A4


Spíše mi přijde, že Vaší hlavní činností je zakládat nové inzerce a vytvářet tak množství vábniček, které k Vám přivedou zájemce, kteří se zaregistrují stejným způsobem a pak po nich následně požadujete poplatek 5.000,-



Předem Vám mnokrát děkuji za pochopení a vstřícnost a žádám odpověď na 9 výše uvedených dotazů

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2021 09:30, před 3 lety

Dobrý den pane Ing., registrační cesta je dle soudních rozhodnutí zcela v pořádku, soud opakovaně rozhodl, že nemusíme vracet zpět finanční plnění, které jsme obdrželi jako plnění dle smluv uzavřených přímo registrací na www.s-drazby.cz. Komunikujete s právnickou osobou, se kterou máte uzavřený smluvní vztah. Na úhradě poplatku logicky trváme, nevidíme žádný důvod, proč by naše společnost měla být trestána za nepozornost spotřebitele. Dle ČOI není rozhodující co obsahuje email nebo inzerce, ale pouze to co je uvedené v rámci registrační cesty. Jelikož našim klientům poskytujeme více služeb a máme různé poplatky a odměny, je toto právě vše uvedeno v příslušných smluvních dokumentech, tak aby to bylo pro každou službu přehledné a zcela jasné a transparentní. Po 90 dnech je již většinou zřejmé, zda byl klient úspěšný v rámci dražby a poté se účtují i ostatní odměny, účtování v 90 dnech je smluvně ošetřeno. Pane Ing. uveďte důvod pro odpuštění poplatku nebo pro jeho snížení, nepište nám však, že jste si poplatku nevšiml, toto je opravdu pouze a jen Vaše nepozornost. Každému průměrnému spotřebiteli, který si zde projde stížnosti za poslední 2 roky, musí být opravdu jasné, že o nároku na plnění rozhodují pouze soudy a nikoli ČOI nebo dTest, je s podivem, že pokud má stěžovatel zde k dispozici několik desítek opakovaných a podobných stížností za poslední 2 roky, není schopen si z těchto odpovědí udělat logický závěr. Na většinu Vašich otázek máte opakované odpovědí v předešlých stížnostech, popř. shora. Děkujeme za pochopení a je opravdu s podivem, že si pořád myslíte, že něco na někoho zkoušíme, zamyslete se nad svým jednáním a opětovně si projděte registrační cestu a uvidíte, že chyba není na naší straně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.8.2021 15:18, před 3 lety


Jiří Svarovský

Dobrý den,

Ano soud rozhodl že nemusíte vracet finanční plnění, já Vám ovšem žádné nezaplatil.

Zároveň tento portál a ČOI opakovaně podali vyjádření, že Váš požadavek na poplatek za registrační služby není zcela zřejmý a nebyla splněna podmínka Nejvyššího správního soudu, který opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“ (rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 4. 2015, č. j. 7 As 243/2014-22 nebo rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 3. 2018, č. j. 9 As 32/2018-31).

Vámi požadovaný důvod pro odpuštění poplatku je ten, že mi Váš mail i celá Vaše komunikace přijde značně klamavá a nátlaková a jako její hlavní cíl vidím zastrašovat klienta a vytáhnout z něj poplatek za registraci. Byl bych rád, kdybyste mi vyhověli tak jako v případu paní Petry Urbanové z 19.11.2019 který je dostupný na tomto odkazu: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/37126/registracni-poplatek-5000-kc

Apeluji na slušné a morální chování, tak že chcete mít spokojené klienty kterým vycházíte vstříc.

Předem děkuji za vyhovění žádosti o odstoupení od smlouvy a stornování poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2021 17:05, před 3 lety

Dobrý den, soud řešil zda nám nárok na poplatek vznikl, či nevznikl. Zda společnost je na straně žalobce, či žalovaného není dle našeho názoru rozhodující, jelikož soud řeší otázku vznikl nárok na poplatek. Odpověď může být pouze ANO, NE. Děkujeme za úhradu poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.8.2021 17:10, před 3 lety


Jiří Svarovský

Mám na věc jiný názor. Poplatek hradit nechci trvám na tom, že jsem Vás jasně požádal o odstoupení od smlouvy i navrhoval spoustu jiných variant. V případě, že na poplatku trváte obraťte se na soud kterým opakovaně argumentujete.

Jsem v kontaktu s desítkami spotřebitelů, kteří jsou na tom podobně jako já a věřím, že společná obhajoba by zafungovala. Tímto považuji věc za uzavřenou.

Předem děkuji za nápravu Vašich mailů a komunikace tak aby k podobným situacím již nedocházelo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2021 16:10, před 3 lety

Děkujeme za informaci, očekávejte tedy řešení našeho sporu soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2021 18:13, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, zda od 8. 9. 2021 došlo ve věci k nějakému posunu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.11.2021 20:07, před 3 lety


Jiří Svarovský

Hodnocení:

Komentář: K žádnému posunu v případu nedošlo. Jsem ve spojení s ostatními podobně poškozenými spotřebiteli a doufáme že daná společnost konečně začne podnikat férové a ne tímto klamavým způsobem. Děkuji moc dTestu za pomoc.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
3.11.2021 10:31, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.