Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Žádala jsem o telefon na splátky. Žádost mi byla zamítnuta, a ač jsem žádala o vysvětlení nebylo mi nic řečeno. Jsem klientem již delší dobu a měsíčně za služby platím cca 5500,- Kč. Platím vždy v termínu. Proto nechápu, proč mi byla moje žádost zamítnuta. Myslím, že jsem dost velký klient O2.
Prosím o povolení ke splátkách na telefon
|
Tweet |
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, nesmí prodávající při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
(Přímou) diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. Uvedený výčet důvodů není vyčerpávající. Obecnou výjimku (kromě specifických pro jednotlivé oblasti, např. zaměstnávání), kdy nejde o diskriminaci, přestože by se tak na první pohled mohlo zdát, tvoří případy, kdy je toto rozdílné zacházení objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Žádost o nákup na splátky je na posouzení podnikatele, který podle svých interních pravidel posoudí, jestli spotřebiteli nákup touto formou umožní. Tato pravidla by měla být objektivní a pro všechny spotřebitele stejná. V takovém případě je možné, aby podnikatel spotřebiteli žádost o nákup na splátky neschválil.
Spotřebitel v případě, že k diskriminaci skutečně dochází, má:
a) právo u společnosti požadovat, aby bylo od diskriminačního zacházení upuštěno, a to i soudní cestou (soukromoprávní prostředky)
b) možnost žádat Českou obchodní inspekci, aby s diskriminující osobou zahájila např. na základě porušení § 6 zák. o ochraně spotřebitele správní řízení a uložila pokutu (srov. § 24 odst. 7 písm. c) zák. o ochraně spotřebitele). (veřejnoprávní prostředky).
Hezký den,
je mi líto, ale schválení splátek není vždy automatické. Běžně schválení brání pohledávky, které vám mohly vzniknout u jiných společností, či registr SOLUS a případné exekuce.
S pozdravem
Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.