Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#51845Alza.cz - Prodloužená záruka (lhůta na vyřešení 90-dní).

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2021, před 3 lety

Patrik Železník

Znění stížnosti

Dobrý den,

mám problém s prodejcem Alza.cz a to s reklamací u prodloužené záruky. Alza u každého produktu nabízí prodlouženou záruku na dobu až tří let což zní dobře problém je v tom když reklamujete zboží v prodloužené záruce a tudíž se ochrana spotřebitele již nevztahuje pouze na záruku 2 prvních let (24 měsíců). Po několika rozmluvách na péči o klienty v Alza.cz my bylo řečeno že vyřízení mé reklamace (Marshall monitor sluchátka koupeno již od
15.09.2017 + Nehmotný produkt Prodloužení záruky + 2 roky (MRS003) takže doba expirace kdy není již možné produkt reklamovat je 15.09.2021) bude trvat 90 dní v tomto případě což není uvedeno nikde v obchodních podmínkách Alza.cz a operátor mě ubezpečil že mi podklady (obchodní podmínky) kde je tento údaj uveden pošle nic posláno nebylo a nemyslím si že je tohle korektní chování prodejce ke Spotřebiteli. dokonce mám v moje alza aplikaci vidět kde zbývá do vyřešení reklamace 20-dní což nechápu.





Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.


Zákonný podklad:
§ 19 odst. 3, § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 605 a § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, Rozsudek Nejvyššího soudu 33 Cdo 3228/2009

Převzato z dTestu: www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jaka-je-lhuta-pro-vyrizeni-reklamace-a-jak-se-pocita/9


Produkt

MRS003 Sluchátka Marshall Monitor - Black, SL2EWb 449,74 CZ Nehmotný produkt Prodloužení záruky + 2 roky (MRS003), Identifikace produktu: MRS003: 7340055308007, Marshall


Požadované řešení

Žádám o vysvětlení Alza.cz a poslání obchodních podmínek kde je přesně doslovně řečeno že lhůta na vyřešení reklamace činní 90-dní a to na email: Patrik.FE@seznam.cz. a žádám o vyřešení reklamace v termínu 30 dní a to dobropisem jak je v reklamaci uvedeno jinak budu řešit tento spor přes Českou obchodní inspekci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 12:06, před 3 lety

Rozlišujeme dva typy záruky - zákonnou a smluvní. Ze stížnosti samotné nevyplývá, který typ záruky spotřebitel uplatňoval, proto uvádíme následující rozlišení.

Co se zákonné záruky týče, spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu a to bezplatně. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Není-li reklamace vyřízena v této lhůtě, vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy pro porušení smluvních povinností ze strany podnikatele.

Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je poskytována nad rámec zákonné záruky, je dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat, pokud si ji strany neujednají. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou. Reklamaci tedy podnikatel vyřídí ve lhůtě a za podmínek, které si strany sjednaly.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2021 17:29, před 3 lety

Dobrý den, je mi líto, že s délkou vyřízení p. Železník nesouhlasí a tato doba je pro něho nepříjemná. Nicméně dle podmínek viz: https://cdn.alza.cz/Foto/Download/Pojistne%20podminky%20CPP/CZ_CZ_Prodlozena%20zaruka_komplet_.pdf uvádíme délku maximálně 3 měsíce (90 dní) článek 11, odst. 4., se kterými zákazník při koupi souhlasil (viz daňový doklad, podmínky jsou taktéž veřejné na https://www.alza.cz/prodlouzena-zaruka-art2541.htm, čili předem veřejně dostupné). Tuto dobu se snažíme zkrátit, bohužel ji však nedokážeme ovlivnit. Z naší strany tedy postupujeme standardně. Děkuji za pochopení, Andrea, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.7.2021 09:07, před 3 lety


Patrik Železník

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za odpověď ze strany prodejce a moc děkuji za pomoc poradců dTestu. Pro mě je věc vyřízená.