Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#51874Držení peněz za vrácené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2021, před 3 lety

Nikola DEBORA Majdlochová

Znění stížnosti

Minulý čtvrtek byl vrácen mobilní telefon IPhone 11 v celkové hodnotě 20.104,- včetně pojištění, hned ten den přišel do emailu dobropis a informace o vracenipenez do 3 pracovních dnů zpět na kartu. Do dnešního dne nebyly peníze z alzy ani odeslány, celkově nám alza zadržuje peníze v celkové hodnotě 45.000,- (2x iphone 11,IPL epilátor), jediné za co byly peníze vráceny okamžitě hned druhý den byly hodinky Apple Watch, zbytek peněz však nikde, alza se k tomu odmítá vyjádřit a kdykoliv volám, dostanu jiné informace. Zvažujeme podat trestní oznámení.


Požadované řešení

Okamžitě navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 10:59, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2021 17:33, před 3 lety

Dobrý den, velice se omlouvám za případné nepříjemnosti. Ráda bych paní Nikola DEBORA Majdlochová odpověděla obratem, nicméně však zde neeviduji číslo dokladu. Prosím, aby se na nás obrátila zde: https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315. Kde se obratem o vše potřebné postarám a budu ji o všem informovat. Přeji hezký den, Andrea, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2021 10:08, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.8.2021 10:09, před 3 lety


Nikola DEBORA Majdlochová

Hodnocení: