Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#51882Nevraceni peněz za stornovánu objednávku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2021, před 3 lety

Elena Zueva

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 18.7.2021 jsem objednala na e-shopu společnosti okay.cz skříňový mrázak, č. objednávky 9921144367, celková cena 6738 Kč. Dodání bylo slíbeno dodatečným e-mailem do 23.7. Co nebylo provedeno: 23.7. bylo podáno Storno objednávky a odstoupení od kupní smlouvy na email společnosti, uváděný na stránkách pro odstoupení od smlouvy, obchod@okay.cz. Taky bylo voláno na kontaktní linku, kde bylo řečeno, že Storno objednávky a odstoupení bylo přijato a byl slíben návrat peněz do 14 dní. 27.7.21. na prodejně OKaY při osobní návštěvě v ČB, vedoucím prodejny bylo slovně potvrzeno odstoupení od smlouvy. Žádost o vydání papírového potvrzení byla odmítnuta. Žádné potvrzující emaily jsem doteď nedostala. Dnes 28.7. přišel e-mail o odeslání zboží na moji adresu. Dopravce tuto informaci zatím nepotvrdil. Zboží už nepotřebuji, už ho mám od jiné společnosti. Prosím o pomoc, v navrácení peněz. Zásilku si přebírat v případě dodání nechystám. Děkuji za pomoc. Zueva


Produkt

Skříňový mrázak Beko RWSA240M31WN


Požadované řešení

Návrat peněz na účet uvedený v odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2021 10:45, před 3 lety

Pokud má spotřebitelka na základě smluvního nebo zákonného titulu nárok na vrácení peněz, měla by jí je společnost neprodleně vydat. V opačném případě by totiž zadržovala peníze spotřebitele bez právního důvodu a mohla by se tím dopustit bezdůvodného obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2021 11:52, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a sdělili veškeré platné informace k dané situaci.

Děkujeme.
Tým OKAY

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2021 12:36, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat o vývoji stížnosti, popř. stížnost uzavřít v případě dosažení smírného řešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.8.2021 12:48, před 3 lety


Elena Zueva

Peníze doteď jsem nedostala, společnost mně kontaktovala na email s tím, že mají problémy s IT a musím být trpělivá a čekat bez uvádění termínu. Takže musím pokračovat ve stížnosti. Děkuji Vám za pomoc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2021 13:40, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Nejsou-li splněny zákonné nebo smluvní lhůty pro vrácení peněžních prostředků pro případ odstoupení od smlouvy (zásadně 14 dní od provedení odstoupení od smlouvy), může spotřebitelka zvážit zaslání předžalobní výzvy (více informací lze nalézt na adrese https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva) a v případě dalších průtahů i podání elektronického platebního rozkazu (https://epodatelna.justice.cz/ePodatelna/form), přičemž za tímto účelem lze využít i služeb advokáta (https://www.dtest.cz/advokati).

Pro úplnost dodáváme, že bylo-li provedeno storno objednávky (= odstoupení od smlouvy dle § 1829 obč. zákoníku), není třeba žádného potvrzení ze strany společnosti. Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, k jehož účinnosti není nutná akceptace. Uplynutím zákonné 14denní lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení. První den lhůty připadá na 24.7.2021.

Jelikož je dnes (6. 8. 2021) poslední den 14denní lhůty, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitelku, aby nás během dalších dnů informovala o tom, zda společnost splnila svou povinnost v zákonem předepsané lhůtě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.8.2021 05:07, před 3 lety


Elena Zueva

Hodnocení:

Komentář: Peníze byli vráceny po termínu, děkuji dTest. za pomoc.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
11.8.2021 16:50, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost. Stížnost uzavíráme jako smírně vyřešenou (byť s prodlením).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.