Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 18.7.2021 jsem objednala na e-shopu společnosti okay.cz skříňový mrázak, č. objednávky 9921144367, celková cena 6738 Kč. Dodání bylo slíbeno dodatečným e-mailem do 23.7. Co nebylo provedeno: 23.7. bylo podáno Storno objednávky a odstoupení od kupní smlouvy na email společnosti, uváděný na stránkách pro odstoupení od smlouvy, obchod@okay.cz. Taky bylo voláno na kontaktní linku, kde bylo řečeno, že Storno objednávky a odstoupení bylo přijato a byl slíben návrat peněz do 14 dní. 27.7.21. na prodejně OKaY při osobní návštěvě v ČB, vedoucím prodejny bylo slovně potvrzeno odstoupení od smlouvy. Žádost o vydání papírového potvrzení byla odmítnuta. Žádné potvrzující emaily jsem doteď nedostala. Dnes 28.7. přišel e-mail o odeslání zboží na moji adresu. Dopravce tuto informaci zatím nepotvrdil. Zboží už nepotřebuji, už ho mám od jiné společnosti. Prosím o pomoc, v navrácení peněz. Zásilku si přebírat v případě dodání nechystám. Děkuji za pomoc. Zueva
Skříňový mrázak Beko RWSA240M31WN
Návrat peněz na účet uvedený v odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Pokud má spotřebitelka na základě smluvního nebo zákonného titulu nárok na vrácení peněz, měla by jí je společnost neprodleně vydat. V opačném případě by totiž zadržovala peníze spotřebitele bez právního důvodu a mohla by se tím dopustit bezdůvodného obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákazníkem jsme se spojili a sdělili veškeré platné informace k dané situaci.
Děkujeme.
Tým OKAY
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat o vývoji stížnosti, popř. stížnost uzavřít v případě dosažení smírného řešení sporu.
Peníze doteď jsem nedostala, společnost mně kontaktovala na email s tím, že mají problémy s IT a musím být trpělivá a čekat bez uvádění termínu. Takže musím pokračovat ve stížnosti. Děkuji Vám za pomoc.
Děkujeme stranám za součinnost.
Nejsou-li splněny zákonné nebo smluvní lhůty pro vrácení peněžních prostředků pro případ odstoupení od smlouvy (zásadně 14 dní od provedení odstoupení od smlouvy), může spotřebitelka zvážit zaslání předžalobní výzvy (více informací lze nalézt na adrese https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva) a v případě dalších průtahů i podání elektronického platebního rozkazu (https://epodatelna.justice.cz/ePodatelna/form), přičemž za tímto účelem lze využít i služeb advokáta (https://www.dtest.cz/advokati).
Pro úplnost dodáváme, že bylo-li provedeno storno objednávky (= odstoupení od smlouvy dle § 1829 obč. zákoníku), není třeba žádného potvrzení ze strany společnosti. Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, k jehož účinnosti není nutná akceptace. Uplynutím zákonné 14denní lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení. První den lhůty připadá na 24.7.2021.
Jelikož je dnes (6. 8. 2021) poslední den 14denní lhůty, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitelku, aby nás během dalších dnů informovala o tom, zda společnost splnila svou povinnost v zákonem předepsané lhůtě.
Hodnocení:
Komentář: Peníze byli vráceny po termínu, děkuji dTest. za pomoc.
Děkujeme stranám za součinnost. Stížnost uzavíráme jako smírně vyřešenou (byť s prodlením).