Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 9.7.2021 byla zásilka připravena k vyzvednutí ref. č. 74M00054384.
13.07.2021 podána reklamace za nefunkční zboží č. objednávky 20181 prostřednictvím https://exclusivelabel.store/cs/contact/. Na tyto web. stránky jsem byl odkázán.
18.7.2021 znova stížnost na nevyřízenou reklamaci.
24.7. Opět reklamace na kterou jsem nedostal odpověď. Stále odkazují na stejné web stránky, kde se nenajde způsob jak navrátit nefunkční zboží.
MOTORLAB pro diagnostiku osobních automobilů.
Navrácení peněz za nefunkční zboží.
|
Tweet |
Je třeba rozlišovat reklamaci a odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem.
K reklamaci:
Nelze-li věc bez komplikací užívat k určenému účelu, má věc vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě je spotřebitel oprávněn věc reklamovat. Lhůta pro vyřízení reklamace činí zásadně 30 dní (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Z obsahu stížnosti nám však plyne, že reklamace byla uznána.
Pokud jde o nároky, které má spotřebitel v případě uznané reklamace, jsou tyto nároky upraveny (hierarchicky) v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Primárně má spotřebitel nárok na opravu věci, popřípadě na dodání nové bezvadné věci. Až tehdy, není-li ani jeden z těchto způsobů vyřízení reklamace možný, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne, kdy e-mail (obsahující uplatnění nároků z vadného plnění/reklamaci) podnikateli dojde. Tímto dnem je podle našeho názoru den následující po dni, kdy se e-mail uložil do e-mailové schránky podnikatele (k prokázání lze využít např. potvrzení o doručení e-mailu). Pokud podnikatel vědomě zmaří dojití (např. jako kontaktní uvede neexistující e-mailovou adresu), platí, že mu byl e-mail řádně doručen. Při případné přepravě zboží na pobočku se lhůta staví po dobu této přepravy.
Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu:
Jičínská 226/17, Praha Žižkov (Praha 3), 130 00
K odstoupení od smlouvy:
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel také využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li společnost na dotazy spotřebitele, lze zaslat zboží na adresu sídla společnosti, dle obchodního rejstříku. V případě, že se zboží spotřebiteli vrátí, je třeba uchovat dokumenty, prokazující, že se spotřebitel pokoušel svou povinnost splnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.