Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, (předem upozorňuji, že text píšu za moji sestru, vyhovuje mi více za sebe, proto 1.os rod mužský)
12.12.2013 jsem si koupil mobilní telefon.
Fungoval cca dva týdny. 17.01.2013 šel na reklamaci s tím, že se pouze retsartuje na logo. Z reklamace se vrátil 05.02.2013 s vyjádřením - aktualizace SW (telefon byl komplet vymazaný což se při aktualizaci neděje - podle mě byl proveden hard reset).
Potom fungoval cca tři týdny. 21.03.2013 šel na reklamaci s tím, že se restartuje pouze na logo. Z reklamace se vrátil 11.04.2013 s vyjádřením - uvedená závada se neprojevila, zařízení bylo vybité, poze dobito + restore sw (telefon byl komplet vymazaný - to potvrzuje ten "restore sw" čti hard reset, zařízení bylo samozřejmě dobité, jak jinak bych přišel na to, že se restartuje na logo a i tak bylo na nabíječce - nejsem idiot).
Telefon jsem chvilku používal pak se ale zasekl - opět - koupil jsem si nový a telefon hodil do šuplíku. Teď jsem ho chtěl opět použít a nefungoval proto tedy:
02.12.2014 šel na reklamaci s tím že nejde zapnout - pouze se jen zapíná - logo. Z reklamace se vrátil ten den tzn. 02.12.2014, že telefon je pouze vybitý a že byla provedena aktualizace sw (jako v prvním případě). Tzn. telefon byl komplet vymazaný (opět hard reset) a že prý nevzniká nárok na odstoupení smlouvy.
Jak to mám prosím řešit? Já měl 3x stejnou závadu a oni 3x stejný řešení (i když to nazývají jinak, šlo o hard reset).
Není to sice bůhví jaká částka, ale téměř 3000 nejsou zase na ulici pohozeny každý den, že?
Skeny záručního listu + poslední dopis přiložený k reklamaci:
http://sivin.iprotebe.cz/sivin/maxmobil1.jpg
http://sivin.iprotebe.cz/sivin/maxmobil2.jpg
http://sivin.iprotebe.cz/sivin/maxmobil3.jpg
Předem děkuji za odpověď,
Sivák M.
Technický specialista - programátor
Motorola Defy Mini
Myslím, že by měla být uznáno odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Spotřebitel má právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Jedná-li se o totožnou vadu, toto právo může uplatnit při reklamaci této vady. O stejné vadě lze hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci. Nezáleží na způsobu odstranění vady. V případě, že se na zboží objevuje různá vada, právo na odstoupení může uplatnit při čtvrté reklamaci různé vady.
Podmínkou je uznání reklamace.
V tomto případě by tedy bylo nutné rozporovat jednotlivá vyjáření k reklamacím, které byly formálně zamítnuty. Pokud dojde k přehrání softwaru a je tím odstraněna vada, může takové jednání splňovat znaky záruční opravy. V některých případech je ale nutné software přehrát, aby mohl být výskyt vady posouzen. Tuto záležitost doporučujeme v detailech konzultovat spíše se soduním znalcem, který se také může vyjádřit k tomu, zda je přístroj vadný. V takovém případě by bylo možné rozporovat poslední zamítnutí reklamace a vznést nárok na odstoupení od smlouvy a požadovat úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.