Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Obchod mi zamítl odstoupení od kupní smlouvy. Předmětem zboží byli boty. Měl jsem je jednou v bytě a chvíli před bytem . Důvod zamítnutí prý byl , že jsou boty špinavé. Špinavé rozhodně nejsou. Možná velice lehce zašpiněná podrážka. Obchod nikde v podmínkách nemá, že se boty nesmí zkusit chůzí venku.Obchod odmítá vrátit i poměrnou částku ze zboží.
Pánské boty Salomon Xa Pro 3D V8 GTX
Vrátit celou a nebo poměrnou částku za zboží
|
Tweet |
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Dle ustanovení § 1831 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel.
Spotřebiteli je dána během 14 dnů od převzetí možnost zboží si prohlédnout i vyzkoušet, pokud s ním ale bude nakládat jinak, odpovídá prodávajícímu za případné snížení hodnoty zboží. V čl. 14 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů, je uvedeno, že spotřebitel odpovídá pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Pokud spotřebitel zboží rozbalil, vyzkoušel a zjistil, že je nevyhovující, postupoval plně se zákonnou úpravou. Pokud by však došlo k poškození či znečištění zboží, pak je prodejce oprávněn účtovat náklady na uvedení do původního stavu. Prodejce po spotřebiteli může požadovat pouze prokazatelné náklady dle § 1833 občanského zákoníku. Znečištění zboží však není důvodem pro zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.