Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Už přes rok komunikuji se společností Gotogate o vrácení peněz za zrušený zpátečný let v důsledku koronaviru, který měl proběhnout 1.5.2020-2.5.2020.
Měla jsem zaplacený zpátečný let Praha-Kodaň pro 2 osoby na 1.5.2020 - 2.5.2020.
Let byl zrušen v důsledku koronaviru.
Od té doby komunikuji se společností Gotogate o vrácení peněz a peníze mi stále nevrátili.
Pouze mě odkázali, že si vše musím vyřešit sama s leteckou společností Ryanair, s kterou jsme měli leťet pouze cestu do Kodaně.
Zpáteční cestu jsme měli přes ČSA.
Žádná podpora ve vrácení peněz od Gotogate nenastala a odkázali mě vše si vyřizovat sama s leteckými společnostmi.
Myslím si, že to není správný postup v souladu s podmínkami.
Společnosti Ryanair jsem poslala všechny podklady, které po mě požadovali, ale od 30.5.2021 mě už nikdo nekontaktoval ze společnosti Ryanair a Gotogate mi nadále nepodala žádné informace, týkající se brzkého vrácení peněz za zrušený let.
Vrácené peníze stále nemám, i přes to, že komunikuji velice aktivně a vše, co bylo požadováno z mé strany jsem splnila.
Prosím o vrácení peněz do 14 dnů nebo to budu muset řešit právní cestou.
V.Jaklová
Číslo objednávky: L3CV0S
Požaduji vrácení mých peněz za zrušený zpátečný let Praha-Kodaň.
Celkem jsem platila společnosti 4 272,50 Kč.
Požadovanou částku chci vrátit nejdéle do 14 dnů od podání stížnosti.
|
Tweet |
Podle svých obchodních podmínek (dostupných z https://www.gotogate.com/terms-conditions#MEDIATION_FLIGHTS) je společnost pouze zprostředkovatelem letu. Co se týče nároků ohledně letu, je nutné obrátit se přímo na leteckou společnost. To spotřebitelka dle obsahu stížnosti udělala. Letecká společnost nemůže nároky spotřebitelky vzhledem k závazným právním předpisům odmítnout a odkázat ji na zprostředkovatele.
Cenu letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").
Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.