Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#5193Zadržování peněz při odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2014, před 10 lety

David Janovský

Znění stížnosti

Dne 17. 10. 2014 byla vystavena faktura k elektronické objednávce běžně dostupných HW komponentů pro sestavení PC + Windows. Zdarma došlo k sestavení PC sestavy. Po doručení zboží jsem PC vyzkoušel a rozhodl jsem se, že využiji možnosti pro nákup zboží distančním způsobem a bez udání důvodu v souladu s § 1831 zákona č. 89/2012 Sb. předmět smlouvy vrátím. Zboží jsem osobně vrátil na pobočku.

Dne 29.10.2014 přišel z CZC email, kde bylo uvedeno: „od této objednávky ze zákona nelze odstoupit, protože se jedná o výjimku uvedenou přímo v občanském zákoníku, neboli jedná se o zboží upravované na přání zákazníka - sestavu PC z vybraných komponent. Odstoupení od kupní smlouvy můžeme v tomto případě akceptovat pouze v případě zaplacení 10% hodnoty objednávky. V případě trvání Vašeho zájmu o odstoupení od kupní smlouvy uplatní prodávající nárok na náhradu snížení hodnoty zboží, a to ve výši 2247,7 Kč.“ Na tuto zprávu jsem reagoval emailem a odmítl nezákonně vymáhanou částku uhradit. Podporou mého tvrzení byly pokyny GŘ pro spravedlnost ke směrnici o právech spotřebitelů. V tomto dokumentu je explicitně uvedeno, že se nejedná o zboží upravené na přání zákazníka.

CZC od vymáhání výše uvedeného „poplatku“ 2247 Kč zcela ustoupilo, nově začalo vymáhat částku 2 690 Kč! Telefonicky jsem byl vyzván k úhradě nákladů za Windows, který údajně jako jediný nelze vrátit. V obchodních podmínkách je znemožněno odstoupit od smlouvy na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči. Mnou objednaný SW byl na PC nainstalován techniky CZC a byl dodán na hmotném médiu. SW Windows je standardní krabicové řešení, může být přímo u společnosti Microsoft deaktivován do 14 dní od jeho aktivace, následně dochází ke zrušení uděleného licenčního klíče tak, aby tento nemohl být jakkoli zneužit (postup potvrzen technickou podporou Microsoft). Velkoodběratelé mají i jiné, výhodnější, podmínky.

Dne 11.11.2014 mně bylo oznámeno, že: „zakoupený software spadá do výjimky, kterou uvádí Občanský zákoník §53, odst. 8 d): Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluvd) na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal“. Vzhledem k tomu, že dané ustanovení není v souladu s aktuálním zněním Zákona, odmítl jsem na toto přistoupit.

Dne 26.11.2014 přišla reakce: „Mnou uvedené paragrafy jsou ze starého občanského zákoníku, který platil do 31.12.2013, měla jsem na mysli § 1837 písm. h) nového občanského zákoníku.“ Od té doby jsem se snažil CZC vysvětlit, že mám jako spotřebitel nárok zboží vyzkoušet, bez instalace OS ovšem nemohu ověřit, že výrobek splňuje má očekávání (notebook bych bez OS také těžko jako běžný uživatel vyzkoušel). Nemám např. možnost ověřit teplotu, zjistit hlučnost a další vlastnosti, které na ověření spokojenosti s objednaným zbožím mají zásadní vliv. PC byl skutečně pouze vyzkoušen a neprodleně vrácen. CZC nyní argumentuje, že jsem porušil originální obal SW. Toto však učinil jejich technik. V současné chvíli přestávají komunikovat a trvají na úhradě částky 2690 Kč a odkoupení Windows.


Produkt

Windows + HW


Požadované řešení

Vrácení zaplacené částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2014 13:35, před 10 lety

Spotřebitel nemůže dle § 1837 písm. h) občanského zákoníku odstoupit od smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal. Ustanovení o výjimkách z práva na odstoupení musí být vykládána restriktivně. Předmětné ustanovení navíc požaduje, aby byl obal porušen spotřebitelem. K takovému porušení může dojít až po převzetí věci. Spotřebitel ale přebíral již věc jako hotový celek. Vrátí-li spotřebitel po odstoupení od smlouvy prodávajícímu sestavený počítač i se systémem, prodávající jej může znovu prodat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.12.2014 14:44, před 10 lety

Dobrý den pane Janovský,

dle informací ze systému Vám byly vráceny peníze, kromě částky za software a dále vidím informaci od kolegyně, že chybí stále doplatit na účet naší firmy 213,-.

Pokud bude potřeba zaslat fakturu a dobropis, neváhejte mě kontaktovat.

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.12.2014 09:28, před 10 lety


David Janovský

Vážený pane Bočku,

v současné době je Vaší společností zadržováno 2477 Kč. Vámi uvedený nedoplatek 213 Kč je vyžadován k úhradě SW v hodnotě 2690 Kč, který jsem vracel společně se sestaveným PC a v současné době je někde ve Vaší společnosti. Celou záležitost jsem podrobně popsal výše, stále trvám na vrácení peněz. I dle vyjádření sdružení dTest, které s řešením tohoto sporu pomáhá, není možné zadržovat peníze, neboť jsem jako spotřebitel neporušil obal a tak odvolávání se na § 1837 písm. h) občanského zákoníku nelze v tomto případě uplatnit. PC byl dodán jako komplet a jako komplet byl vrácen.
Jelikož jsem FO, chci vrátit peníze a nežádám o vystavení dobropisu.

Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2015 11:55, před 10 lety

V tomto případě dáváme v argumentaci za pravdu spotřebiteli. Pokud spotřebitel zboží vrátil ve stavu, v jakém jej obdržel, nevidíme zda legitimní důvod pro úhradu nějaké částky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.1.2015 12:03, před 10 lety

Dobrý den,

předávám kontakt na kolegyni, která to s Vámi dořeší. Bohužel to není v mé kompetenci.

Vedoucí podpory prodeje, slečna Dagmar Kučerová

kucerova@czc.cz

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2015 18:09, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.