Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25.1.2021 jsem si prostřednictvím e-shopu Prima cena objednala pohovku Laurel v ceně 6 287 Kč. Objednávka č. 2021059085 mi byla obratem potvrzena a byly mi zaslány fakturační a doručovací údaje. Tentýž den – 25.1.2021 jsem pohovku zaplatila. Mám potvrzení o platbě Raiffeisen Bank. Když jsem objednávala zboží, nebylo nikde uvedeno, že by dodání mělo být pozdějšího data, že by se na ně mělo čekat. Začátkem února 2021 se mi telefonicky ozvala pracovnice e-shopu Prima-cena a sdělila mi, že dodávka bude mít malé zpoždění. Tak jsem čekala. 4.3.2021 jsem se mailem zeptala, proč mi ještě nebylo zboží dodáno a kdy bude. Odpověď – dostupnost u dodavatele se posunula na konec března. Tak jsem zase čekala. 16.4.2021 jsem se opět ozvala, co je se zbožím. Bylo mi odpovězeno, že ho dodavatel stále nemá, že bude v květnu. Ale to už jsem ztratila trpělivost a objednávku zrušila, od smlouvy jsem odstoupila a žádala o vrácení zaplacené částky. Následně mi bylo zasláno storno objednávky. Po urgenci vrácení peněz mi bylo odpovězeno 18.5.2021, že byl zaurgován kolega, který vše prověří a platbu co nejdříve pošle. Ale nestalo se tak a na další urgence již e-shop nereaguje.
Pohovka Laurel v ceně 6 287 Kč
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.