Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#51948Objednávka/nedodané zboží/storno objednávky/nevrácené peníze

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2021, před 3 lety

Irena Valášková

Znění stížnosti

Dobrý dne,
dne 25.6.2021 jsem objednala šuplíkový mrazák Candy, po měsíci neobdržení zboží jsem objednávku stornovala písemně, před tím 2x telefonicky. Dnes 2.8.2021 stále nemám peníze zpět a komunikace s OKAY operátory nikam nevede, nejdříve mě ujišťovali o doručení zboží i po stornu, poté se divili, že vůbec nějaké storno proběhlo. Nyní jsou překvapení, že jim stále volám a píšu a nejsem trpělivá. Nevím, ale já jsem zaplatila zboží současně s objednávkou a déle než 2 měsíce stále čekám....
Absolutní nespokojenost!!!!!


Produkt

Šuplíkový mrazák Candy - objednáno/neobdrženo/stornováno/bez návratu peněz déle jak 2 měsíce od zaplacení zboží


Požadované řešení

Vrátit peníze!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2021 16:39, před 3 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2021 11:54, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se opakovaně spojili telefonicky a sdělili informace k dané situaci.

Děkujeme.
Tým OKAY

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2021 12:29, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat o vývoji stížnosti, popř. stížnost uzavřít pro dosažení smírného řešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.8.2021 07:59, před 3 lety


Irena Valášková

Dobrý den,
po podání této stížnosti se mi OKAY ozvali e-mailem, s tím, že mohou odstoupit od smlouvy, což jsem ale já již udělala písemně poprvé dne 25.6.2021 a napsali, že jim mám vrátit zboží. Nemohu přece vrátit zboží, které jsem neobdržela. Znovu jsem tedy na e-mail odpověděla a tak jako všechny ostatní e--maily se mi vrátila doručenka o stornu mého mailu bez přečtení.
Opravdu nerozumím tomu, jak společnost takového druhu, může být tak nekorektní. Dne 25.5.2021 jsem objednala a zaplatila zboží v hodnotě 4 999,- Kč, po neobdržení zboží jsem telefonovala minimálně 2x týdně, kdy mi zboží bude doručeno. Vždy jsem se dozvěděla, že po víkendu už ho budu mít. 23.6.2021 jsem telefonicky objednávku zrušila, dne 25.6.2021 jsem objednávku zrušila písemně e-mailem a od té doby pravidelně na linku telefonuji 2 x týdně a po každé jsou pracovníci překvapeni a o stornu nic neví. Zaznamenají si to a nic se neděje. Dokonce jsem už telefonovala i s nějakým pánem, snad vedoucí (nevím) a tem mi řekl, že mám být trpělivá a mám chápat jejich situaci porouchaného systému. Bohužel musím konstatovat, že tato společnost je obrovským zklamáním, zadržuje mé finanční prostředky již 2 a půl měsíce a nic s tím nedělají.
Prosím o radu.
Chci své peníze zpět!!

Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2021 11:50, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Nejsou-li splněny zákonné nebo smluvní lhůty pro vrácení peněžních prostředků pro případ odstoupení od smlouvy (zásadně 14 dní od provedení odstoupení od smlouvy), může spotřebitelka zvážit zaslání předžalobní výzvy (více informací lze nalézt na adrese https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva) a v případě dalších průtahů i podání elektronického platebního rozkazu (https://epodatelna.justice.cz/ePodatelna/form), přičemž za tímto účelem lze využít i služeb advokáta (https://www.dtest.cz/advokati). Nikdo nesmí bez právního titulu zadržovat cizí peněžní prostředky; takové jednání je možné kvalifikovat jako bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku).

Pro úplnost dodáváme, že bylo-li provedeno storno objednávky (= odstoupení od smlouvy dle § 1829 obč. zákoníku), není třeba žádného potvrzení ze strany společnosti. Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, k jehož účinnosti není nutná akceptace. Uplynutím zákonné 14denní lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení. První den lhůty pro vrácení peněz připadá na 26.6.2021.

Jelikož je dnes 9. 8. 2021 a poslední den 14denní lhůty již uplynul, přeřazujeme stížnost na společnost, aby nás měla možnost informovat o tom, že svou zákonnou povinnost bezodkladně splnila (byť s prodlením).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.8.2021 17:46, před 3 lety

Dobrý den,

peníze byly zákazníkovi vráceny v souladu s platnými informacemi, které mu byly sděleny našimi pracovníky. Záležitost tedy považujeme za uzavřenou.

Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2021 08:13, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla informovat o vývoji stížnosti, popř. stížnost uzavřít pro dosažení smírného řešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.8.2021 08:51, před 3 lety


Irena Valášková

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,
peníze již byly vráceny dne 19.8.2021.
Bohužel i tak musím konstatovat, že jsem s jednáním společnosti OKAY velmi zklamaná a do budoucna budu volit jiného dodavatele zboží a ne OKAY. Jednání bylo velmi zdlouhavé, od zaplacení z mé strany 26.5.2021 jsem se až díky dTestu domohla vrácení peněz za nedodané zboží až nyní.

Děkuji za dTestu za pomoc.

S pozdravem,
Irena Valášková