Společnost


T.S.BOHEMIA a.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#51970Nedodržení reklamační lhůty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2021, před 3 lety

Jaroslav Gnojek

Znění stížnosti

26.2.2021 jsem zakoupil v tomto internetovém obchodě tiskové kazety.
Po několika měsících a tiscích mi začal počítač hlásit "vada tiskové kazety". 21.6.2021 jsem se obrátil na obchodní pobočku T.S.Bohemia v Karlových Varech a podal obě tiskové kazety k reklamaci.
Dnes je 3.srpna 2021 a uvedený obchod mi doposud nepodal žádnou zprávu o probíhající reklamaci. Při pokusech mailového dotazu a podání informace o překročení 30 ti denní reklamační lhůty je T.S.Bohemia bez odezvy. Taktéž na uváděné telofonní čísla je vše bez odezvy, telefon nezvedají. Jediná reakce byla na telefonu do obchodního oddělení, kde mi bylo řečeno, že mám čekat a že oni reklamace nevyřizují, že jsou obchod. Obrátil jsem se 30.7.2021 i na pobočku v Karlových Varech, kde mi bylo řečeno, že jsou jen výdejna, ale po zadání údajů mé faktury a reklamačního protokolu přes SMS mi odpoledne zavolají. Také doposud bez odpovědi. Toto jednání ze strany obchodu nepovažuji za korektní. V současné době nemám ani tiskové kazety a ani své peníze. Dle obchodního zákona by v tomto případě mělo dojít k odstoupení od kupní smlouvy a měli by mi bez prodlení vrátit peníze. V době nemožnosti tisku jsem byl nucen tisknout Covidové poasy rodiny a prohlášení při výjezdu a návratu ze zahraničí v obchodě a vynaložit další finanční náklady na tento tisk. Mrzí mne že obchod, který se presentuje jako Bohemia strká hlavu při problémech do písku a nereaguje.
Jaroslav Gnojek Karlovy Vary


Produkt

9300323 311319 1 SPI PEACH inkoust kompatibilní s HP č.56, C6656AE, 188.26 1.00 0.00 189.26 21 % 229.00 24 Měsíce RECFEE - 6-6-2 Tonerové / inkoustové kazety do 250 g s elektronic 9300921 311322 1 SPI PEACH inkoust kompatibilní s HP č.57, C6657AE, bar3e2v8n.á75 1.00 0.00 329.75 21 % 399.00 24 Měsíce RECFEE - 6-6-2 Tonerové / inkoustové kazety do 250 g s elektronic.


Požadované řešení

Z důvodu nekomunikace obchodu semnou jakožto zákazníkem navozuje ve mne ztrátu důvěry v tento obchod a požaduji zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz. Zde nebudu již nakupovat žádné zboží a při potřebě nákupu se obrátím na jiného obchodníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2021 11:02, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2021 12:30, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.