Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Návod na obsluhu mobilu , který jste mi dodali , nebyl dodám jako součást objednávky. Platební částka 638 Kč byla stažena dvakrát, žádám o její navrácení. Hynek Jaroslav, Třinec
Dodat návod na obsluhu a vrácení druhé neoprávněné platby.
|
Tweet |
Získala-li společnost majetkový prospěch bez právního důvodu (podruhé stržená platba), bezdůvodně se obohatila. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost vrátit ochuzenému vše, co od ochuzeného získal ihned poté, co byl k tomu vyzván. Neučiní-li tak, ocitá se v prodlení a ochuzený má navíc možnost žádat zákonný úrok z prodlení.
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Nepodařilo se nám dohledat doménu a tím pádem ani subjekt, který by tato doména provozovala, nejspíše se tedy bude jednat o anonymní subjekt.
Vzhledem k tomu, že nám není známá druhá strana, nemůžeme tuto stížnost bohužel řešit a bude tak uzavřena.