Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
touto cestou vás žádám o pomoc protože už nevím co dále, v minulosti tj. 2016 byl u mě člověk který mi řekl že je od mého dodavatele a že mi sníží cenu energií.
S vidinou aktualizace ceny mého dodavatele jsem mu měl podepsat "nějaký" papír který mi ani doma nenechal k přečtení, protože jsem byl na tom zdravotně špatně doloženo i lékařskou zprávou s toho období, tak jsem na to potřeboval klid.
Tento rok mi bohužel došel dopis o tom že mám přestoupit k jinému dodavateli za dražší cenu, zjistil jsem že mě oklamali a můj podpis zneužila aukční společnost KTST s.r.o. která slíbila že mi vybere nejlevnějšího dodavatele přitom společnost ke která mám přestoupit není ani cenově průměrná (lama energy)
Se společností KTST s.r.o. jsem se snažil přihlášku ukončit dohodou na základě lékařské zprávy ale bohužel marně, společnost nyní trvá na zaplacení pokuty 5 000 kč
Také mi KTST sdělili že jsem údajně podepsal minulý rok smlouvu kurýrní službě ale opět jsem si smlouvu nemohl přečíst protože kurýr spěchal ale smlouvy mi nenechal.
Prosím o radu jak dále postupovat, nechci měnit dodavatele ani platit pokutu, snad mám ve svém věku právo si vybrat.
Děkuji.
Nikolov M.
Pokuta KTST s.r.o.
Předáno i na ČOI, ERU.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
Přestože podle obsahu stížnosti smlouva vůbec nebyla platně uzavřena (protože spotřebitel jednal patrně v omylu), vyjádříme se i k možnosti od smlouvy odstoupit, neboť se jedná o jednodušší způsob vyvázání se (než prokazovat neplatnost, viz výš). Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu zprostředkovatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, je-li učiněno řádně a včas, není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva.
Ohledně smluvní pokuty uvádíme, že je-li ujednání o smluvní pokutě obsažené pouze v obchodních podmínkách, je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.