Společnost


ROBOT WORLD s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#51987Prodejce nereaguje na výzvu k reklamačnímu řízení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.08.2021, před 3 lety

Roman Žalio

Znění stížnosti

Po prvním oznámení prodejci e-mailem o nefunkčnosti bazénového čističe v důsledku prasklé membrány s dotazem, zda prodejce může zaslat membránu novou (díl uveden v návodu), prodejce NEREAGOVAL ani nezaslal reklamační protokol. Proto jsem byl nucen nucen mu oznámit zahájení reklamačního řízení e-mailem. Poté jsem mu odeslal vadné zboží na jeho adresu v původním obalu s přiloženým průvodním REKLAMAČNÍM oznámením. Následně jsem totéž oznámení zaslal mu dopisem DOPORUČENĚ. Jelikož ani poté prodejce nereagoval, zaslal jsem České obchodní inspekci podnět k prošetření e-mailem a souběžně také prodejci s poznámkou "na vědomí". Prodejce dosud nezareagoval, třicetidenní lhůta od doručení vadného zboží na jeho adresu nastala 20.7.2021 dnem doručení a tedy zákonná lhůta dosud běží.


Produkt

Vadný Zodiac Kontiky 2 je robotický čistič bazénu. Po jedné sezoně praskla membrána, která je uvedena v návodu s možností výměny.


Požadované řešení

Nejprve jsem dodavatel e-mailem informoval o vzniklé závadě s dotazem, zda může zaslat tento "náhradní díl" ke zprovoznění vadného výrobku. Jelikož nereagoval, oznámil jsem mu zahájení reklamačního řízení s jeho povinností zaslat mi Reklamační protokol. Opět nereagoval, takže jsem mu navrhl výměnu zboží nebo vrácení peněz a můj reklamační, jednostranně vynucený postup jsem zadal jako podnět k prošetření České obchodní inspekci. Dále jsem jej upozornil, že po uplynutí maximální lhůty reklamačního řízení, tedy do 30 dnů, bude tato kauza postoupena právnímu řízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2021 13:15, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne, kdy e-mail (obsahující uplatnění nároků z vadného plnění/reklamaci) podnikateli dojde. Tímto dnem je podle našeho názoru den následující po dni, kdy se e-mail uložil do e-mailové schránky podnikatele (k prokázání lze využít např. potvrzení o doručení e-mailu). Pokud podnikatel vědomě zmaří dojití (např. jako kontaktní uvede neexistující e-mailovou adresu), platí, že mu byl e-mail řádně doručen. Při případné přepravě zboží na pobočku se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud podnikatel nereaguje, je možné vyzvat ho k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.8.2021 07:25, před 3 lety

Vážený pane,
kolega Vás již informoval viz. email níže.
Vaše stížnost je neopodstatněná a zcela zbytečná. Dále Vám zaslal znovu informační email 6.8. 10:00 ( 422013).
Věc považujeme za vyřízenou.

Dobrý den,

nerozumím Vašemu stanovisku "prodejce mi zasílal svá stanoviska do SPAM koše". To že Vám naše emaily chodily do SPAM koše není naše chyba. Občas se může stát, že nějaký email spadne pod složku SPAM, s tím nemá žádný uživatel emailových domén nic společného, emaily se třídí automaticky, popřípadě dle nastavení uživatele.
Dále Vám zboží bylo odesláno ve stejném obalu, v kterém bylo zboží od Vás odesláno + obalové folii, aby právě nedošlo k Vašemu udávanému zašpinění obalu.
Reklamační protokol o dokončení byl přiložen u bazénové vysavače, také Vám byl zaslán společně v emailu o dokončení reklamace, tudíž si jej můžete kdykoliv stáhnout.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.8.2021 10:19, před 3 lety


Roman Žalio

K odpovědi prodávajícího sděluji: Robotický vysavač byl mi zaslán bez Reklamačního protokolu. Tak jako od samého počátku doposud neobdržel jsem od prodávajícího jedinou písemnou zprávu. Za celou dobu od 20.7.2021 kdy vadný výrobek byl prodejci doručen do reklamačního řízení, nevyužil prodejce ani telefonu. A navzdory mým e-mailovým opakujícím se sdělením se žádostí o zaslání Reklamačního protokolu. Vrácený Robotický vysavač v polovině maximální reklamační lhůty byl mnou vybalován pozorně. Jednotlivé díly byly neuspořádány, z nichž některé byly v důsledku toho deformovány. Po sestavení byl Robot vyzkoušen, bez Reklamačního protokolu totiž bylo nutno ověřit zda byl opraven? Jeho stav se bohužel vyjevil jako NEFUNKČNÍ. Způsobuje to jeho disk, zaplétající se "sám pod sebe" a takto utěsňující sací otvor. To přenechám soudnímu znalci, pokud prodávající nedokončí reklamaci zprovozněním tohoto Robota. Z toho je zřejmé, že reklamační oprava neobnovila jeho funkčnost. Z téhož důvodu reklamační řízení trvá a jeho lhůta bude ukončena dnem 20.8.2021. Pokud do tohoto zákonného data prodejce reklamaci nedořeší, což je v jeho kompetenci, platí vůči němu požadavek, zaslaný mu písemně i DOPORUČENĚ, aby mi vadné zboží buď vyměnil za nové nebo vrátil peníze. Včera byl mu odeslán druhý DOPORUČENÝ dopis s obdobnou argumentací (viz výše). V jeho závěru je m.j. uvedeno: Že kauza po uvedeném datu bude podána České obchodní inspekci a to podnětem k prošetření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2021 13:48, před 3 lety

S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti, která věc považuje za vyřízenou a již nevyužila možnost reagovat, uzavíráme stížnost, neboť dosažení shody není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.