Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
před rokem jsem chtěla ukončit službu internet k 1.8.2020,kdy mě paní přemluvila k tomu,že mi službu "pozastaví" a kdybych nebyla spokojená u nového poskytovatele,aby se nemuselo vše vypisovat,že se mě za rok zeptají a buď se služba vypoví a nebo obnoví.20.7.2021 mi byl zaslán @ zda chci službu obnovit,nebo ne a pár bodů jak postupovat v obou případech.Kdy u konce emailu je věta--
Výpovědní lhůta je 30 dní a začíná běžet od následujícího dne po doručení písemné výpovědi.--
Byla jsem na dovolené,takže hned 1.pracovní den 2.8. jsem volala ,s tím,nechci nic obnovit.Nutno prý vypsat na tiskopis,vypsala jsem výpověd a obratem odeslala,k večeru 2.8. přišel @ o Potvrzen výpovědi -- cituji --
Krásný dobrý den,
potvrzujeme ukončení smlouvy a poskytování služeb na Vaší IP adrese 10.109.59.17 ke dni 02. 09. 2021.
Zrušení je možné s doplatkem za poskytované služby k termínu ukončení, to znamená, že v poslední Výzvě k platbě Vám bude vyfakturována částka 16.00 CZK (před obdržením výzvy nehraďte). Zároveň je potřeba vyrovnat úhradu za měsíc srpen ve výši 250,- Kč.
A k tomu doručen další @ s info k platbě FA na 250.-
Vůbec se mi nelíbí,že bych měla platit 250.- za měsíc srpen,když jsem jim nahlásila,že nechci nic obnovit,týž den mi výpověd potvrdili.Po telefonické konzultaci s vaším pracovníkem,který nahlížel do nějakých právních informací-zákonů,jsme se shodli,že už to pozastavení je divné a pokud jsem reagovala na email o možném obnovení,že nechci nic obnovovat,tak nevidím jediný důvod platby za měsíc srpen.
Budu moc ráda,když mi s touto situací pomůžete a pokud mohu poprosit o pořešení ideálně do 16.8. kdy je splatná FA ,kterou si myslím,nemám platit.
Pro přesnost bych Vám ráda poskytla doručené emaily od společnosti ohledně této situace,ale není zde možnost,tak bych byla ráda,kdyby jste mě mohli kontaktovat na tel. č. 725696149 ,nebo do emailu,kam bych Vám emaily mohla poslat k nahlédnutí.
objasnit firmě Starnet,že nevidím důvod proč bych měla platit měsíční poplatek za službu,kterou nevyužívám už rok a nyní jsem obnovit službu nechtěla.
|
Tweet |
Smlouva může zaniknout několika způsoby, např. dohodou, výpovědí nebo odstoupením. Pokud spotřebitel smlouvu vypoví, zaniká závazek mezi ním a podnikatelem uplynutím výpovědní doby (§ 1998 občanského zákoníku). Pokud však není výpovědní doba pro případ výpovědi smlouvy sjednána, zaniká závazek mezi spotřebitelem a podnikatelem už pouhou účinností výpovědi (ta nastává zpravidla v okamžiku, kdy je výpověď doručena druhé smluvní straně).
Pokud byla mezi stranami sjednána výpovědní doba, zaniká závazek uplynutím této doby. Jestliže však bylo spotřebitelce garantováno v roce 2020 (tj. při jednání s podnikatelem ohledně zrušení, resp. pozastavení smlouvy) to, že závazek bude pozastaven a poté případně zrušen bez nutnosti běhu výpovědní lhůty, zavazuje smluvní strany tato nová dohoda (§ 1903 občanského zákoníku).
V řešené věci tedy velmi záleží na (i.) konkrétních ujednáních dané smlouvy, popř. obchodních podmínek (zda byla sjednána výpovědní doba) a na (ii.) tom, co si strany při prvním pokusu spotřebitelky ukončit službu mezi sebou domluvily.
Pokud spotřebitel s povinností službu hradit nesouhlasí, může vyúčtování reklamovat. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu ("ČTÚ") na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Reklamace ani řízení před ČTÚ však nezakládá spotřebiteli možnost nehradit vystavené vyúčtování (= těmito kroky není odložena jeho splatnost).
V případě potřeby další konzultace lze kontaktovat naší bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.