Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jde o vířivou vanu zakoupenou 9.6.2020 na internetovém obchodě SANDI CZ. Po 3 měsících začala ucházet, 21.9.2020 1. uznaná reklamace - vadný svár, 12.2.2021 - uznaná 2. reklamace - vadný svár, 17.6.2021 3. reklamace - žádost o vrácení peněz. Výrobek zaslán i s příslušenstvím dle pokynů. Za cca měsíc se mi vrátil zpět - vyřízená reklamace - opět vadný svár. Vyjádření prodejce: "K vzhledem k tomu že závada byla odstraněna a výrobek je plně funkční doručený na Vaši adresu nelze na výrobek uplatňovat další požadavek na vrácení výrobku." Já ale požadovala vrácení peněz, nikoli již 3. opravu té samé vady. Dírka ve vířivce nevznikla moji vinnou, vždy se jednala o povolení sváru. Na další komunikaci s žádostí o vrácení peněz prodejce nereaguje.
Vířivá vana - ROTT Vířivka SILVER
Vzhledem k opakované reklamaci - povolení svár u vířivé vany požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. Přičemž volba je na spotřebiteli.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.