Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 25.11.2014 jsem v prodejně CCC V Hradci Králové na Dukelské třídě reklamovala dámské lodičky značky Lasocki, pro vpáčený podpatek v důsledku prasklého pera v botě. Tato reklamace mi ale nebyla uznána z důvodu, že se jedná o mechanické poškození. S vyřízením jsem nesouhlasila už na prodejně, ale p. prodavačka mi nedokázala poradit, co dělat a kam se obrátit.
S tímto vyřízením reklamace nesouhlasím, protože k závadě došlo při běžném nošení bot. U bot za tuto vyšší cenu (1199,-) bych předpokládala, že vydrží déle než 10 měsíců od nákupu. A jelikož se jedná o lodičky, které se nenosí každodenně a celodenně, předpokládám, že došlo spíše k vadě použitého materiálu. Dle mého by měly "vydržet" alespoň zákonou lhůtu a to je 2 roky. Ale v tomto případě se této době ani nepřiblížily.
kožené lodičky značky Lasocki Rona-0538 kód 2220222070386
Původně jsem žádala o výměnu zboží a pokud není obchodník schopen výměnu zajistit (např. již nejsou na skladě), prosím tedy o vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost CCC Czech, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Pokud bude spotřebitelka zahajovat soudní řízení, ponese důkazní břemeno ohledně prokázání existence vady v době uplatnění reklamace. V takovém případě doporučujeme, aby měla v ruce zmíněný znalecký posudek, který bude potvrzovat oprávněnost reklamace. Vhodné je také advokátní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.