Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Koupil jsem auto Mercedez Benz třídy E dne 18.05.2021 v autobazaru AAA v Praze v hodnotě 709 999 kc. Kde 230000 jsem zaplatil v hotovosti a zbytek vzal půjčku auta na 5 let.
Po jednom měsíci jeho používání identifikován problém v převodovce automobilu. Hned jak jsem to dozvedl zavolal jsem AAA ohledne reklamace a dostal odpeved ze reklamace dojde pokud budu mit officialni reseni na upravu od servicu.
Po diagnostice v autorizovaném centru Merdeces mi řekli, že došlo k problému s ridici jednotky převodovky, který bude stát prumerne 52673kc. Hned poté, jsem udělal reklace na AAA auto dne 23.07.2021. V protokolu, který jsem podepsal pri koipi auta, pise "prevodovka- standardní chod
". Dnes stale jeste ne mam reseni na reklamace od nih.
Auto Mercedes Benz Model: E. Rok vyroby 2017. Stav km pri kopi 78275 - stav v dobe uplatneni reklamace km 82350. VIN: WDD2130041A199940
Podle reklamaci jsem pozadal: vratit nebo vymenit auto and a nahradu na naklady na diagnostiku kolem 5000 kc.
|
Tweet |
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je uplatněna dnem, kdy spotřebitel prodávajícímu oznámí, že uplatňuje práva z vady. V této věci k tomuto došlo 3. 12. 2020. Byl-li dokonce podepsán protokol o reklamaci s tímto datem, je počátek běhu lhůty pro spotřebitele i snadno prokazatelný. Doporučujeme si originály dokumentů uschovat a v případě žádosti společnosti předkládat (s ohledem na praktiky této společnosti) výhradně kopie.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Spotřebitel má povinnost vrátit zakoupenou věc.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Zhaanbaeve,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.