Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pojišťovna neuznala nárok na pojistné plnění. Zde je popis události: Napouštěla jsem vodu do dřezu plného nádobí. Vyrušilo mne dítě, byli jsme téměř na
odchodu. Poté jsme se rychle sbalili a odešli s dětmi ven a v tom zmatku jsem zapomněla
vypnout vodu. Vrátili jsme se cca za 1,5-2 hod a byl vyplavený byt. Voda přetíkala z dřezu
a přes kuchyň tekla do ložnice a z balkonu dolů. Vše jsme co nejdříve vysušily ručníky.
Ale i tak podlaha nabobtnala a poničila se police z Ikea. Vše viz foto. Majitelka bytu se
obávala, že ji z tohoto důvodu zruší následující hosté rezervace a proto zakoupila
koberec, viz faktura z OBI, který zakryl největší škodu. Uplatňuje tedy podlahu, regál z
Ikea a koberec. V zahraničí jsme byli od 16.6.do 25.6., v tomto apartmánu jsme měli
ubytování od 19.6.do 25.6.2021. Rezervace ubytování byla přes AIRBNB.
Pojišťovna se vyjádřila takto, s čímž ale nesouhlasím. Rozhodně nebyl záměr jít umývat nádobí a vyplavit apartmán. Z důvodu kdyby se cokoliv stalo, jsem uzavřela v cestovním pojištění o pojištění odpovědnosti. Navíc, když jsem kontaktovala zákaznickou linku pojišťovny 21.6.v 9.43 hod a dotazovala se na postup, tak mi operátor nepodal informaci, že by se to na to nevztahovalo. Naopak poradil jak postupovat a že se to řeší stejně, jako když se tato událost stane v ČR.
Vážená paní,
na základě oznámení o škodné události bylo dokončeno likvidační řízení a sdělujeme Vám
následující.
S odvoláním na Všeobecné pojistné podmínky (dále VPP) Vám sdělujeme následující:
Dle VPP UCZ/Ces/20, část D - Pojištění odpovědnosti, článek 4 - Výluky z pojištění,
odst. 1a):
Část D - Pojištění odpovědnosti
Článek 4 - Výluky z pojištění
1. Pojištění se nevztahuje na povinnost pojištěného uhradit škodu nebo při ublížení na
zdraví a při usmrcení též újmu:
a) způsobenou úmyslně, ze svévole, lstí nebo škodolibostí ale nedbalo se na to (např. s
ohledem na výběr způsobu práce, který šetří náklady a čas), přičemž na roveň úmyslu se
staví jednání nebo opomenutí, při kterém musel být vznik škody s pravděpodobností
očekáván.
S ohledem na shora uvedené Vám nárok na pojistné plnění nevzniká.
Poškozená strana o tomto konečném stanovisku byla z naší strany informována.
Cestovní pojištění (jehož součástí bylo pojištění odpovědnosti)
Uznání nároku na pojistné plnění a úhrada škody poškozené
|
Tweet |
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.