Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Platím zálohy na elektřinu 2000,-Kč měsíčně, po vyúčtování fa 1913276969 ze dne 4.8.21 a doplatku 6.450, který jsem zaplatila okamžitě, mně byly zvýšeny zálohy na 3.250,- Kč, se kterými nesouhlasím.
Volala jsem na call centrum, kde mi bylo řečeno, že zálohy snížit nejde vzhledem k ochraně spotřebitele ohledně zvýšení sazeb elektřiny v budoucnu.Jsem ochotna platit 2500-2700,- Kč, ale ne 3.250,-Kč.
Napsala jsem i stížnost na výše uvedený email, odpověď přišla
Dobrý den, paní Vitíková,
dne 31. 7. 2021 jsme Vám zaslali doplnění plánu záloh, jelikož se opozdil termín vystavení řádné fakturace. Rozpis byl tak vystaven, abyste v případě delší prodlevy měla rozpis, dle kterého hradit.
Následně bylo vystaveno řádné roční vyúčtování, které obsahovalo nový plán záloh dle aktuálního vývoje spotřeby a cen odběrného místa. Vzhledem k doplatku a předpokládaného navýšení cen, došlo k navýšení záloh.
Vývoj cen na trhu bohužel jako dodavatel nemůžeme ovlivnit. Naší snahou nyní je, aby zákazníkům nehrozilo riziko vysokého doplatku v další fakturaci, a tak zálohy nyní nesnižujeme.
Děkujeme za pochopení.
Zákaznické číslo: 7110562843
S pozdravem a přáním hezkého dne
Tereza Klierová | Call Centrum
BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. | Na Poříčí 24-26 | 11000 Praha 1
Bezplatná linka: 800 025 025 | www.bohemiaenergy.cz
Snížit zálohy na mnou požadovanou výši.
|
Tweet |
V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, je stanoveno, že dodavatel plynu či elektřiny po spotřebiteli může požadovat zálohové platby na dodávku plynu či elektřiny, nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby plynu či elektřiny v následujícím zúčtovacím období.
Zákon dále neuvádí, z čeho lze usuzovat předpokládanou spotřeby plynu, ale jelikož uvádí, že by se mělo jednat o důvodně předpokládanou spotřebu plynu, lze užít i údaje o výši spotřeby za minulé zúčtovací období. Výše záloh by tedy měla odpovídat v souhrnu částce, kterou spotřebitel skutečně za minulý rok zaplatil.
Pokud by tomu tato částka neodpovídala, měla by společnost odůvodnit, na základě čeho tuto výši zálohy požaduje v souladu s výše uvedeným ustanovením. Veškeré jednání se společností doporučujeme činit písemnou formou.
Jestliže by společnost nedokázala výši záloh odůvodnit a přesto by zálohy nechtěla snížit na odpovídající částku, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je dozorovým orgánem dodavatelů energií.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.