Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den , mate zasilkovnu v obchodě jménem Ado Roznov pod Radhostem jako maminka tam musím jít i s kočárkem jelikož Pani prodavačka říkala ze kočárky tam mají zákaz ze mam nechat kočárek před prodejnou je tohle možné ? V dnešní době taková diskriminace ? Ze nemůžu vzít dítě do obchodu když tam mam zásilku ? Tohle mě přijde absurdní v roce 2021 a jako zodpovědná matka zodpovídam za své dítě a ne aby mě Pani říkala ze kočárek tam vzít nemůžu ,omlouvám ale je mi líto ze přes vaši společnost si nic neobjednam jelikož je to pro mě bohužel nedostupné bez kočárku hezky den
Řešení je na Vás , jen je víc maminek kterým tohle vadí a přijde mě to absurdní ze své děti máme nechávat před obchodem a přicházíte o své zákazníky
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Dle Veřejného ochránce práv může být určitá úprava či omezení vstupu s kočárky do prodejny nezbytným prostředkem k zajištění bezpečnosti nakupujících jakožto legitimního cíle. Plošný zákaz vstupu s kočárky však není v přiměřeným prostředkem k dosažení tohoto cíle, neboť existuje méně omezující varianta řešení. V jeho důsledku přitom dochází k méně příznivému zacházení s některými osobami z důvodu jejich pohlaví (rodičovství). Takový zákaz vstupu s kočárky proto naplňuje znaky nepřímé diskriminace v přístupu ke zboží a službám na základě rodičovství.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.