Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 6.8.2021 jsem v provozně House (České Mládeže 456, Liberec), zakoupil položku, na účtence s označením "YE682-11X-44 PÁNSKÉ TENISKY 1", tedy pánské boty.
Na nich byla udělená cena oranžovým štítkem, ze 749,- korun, na 199,- korun. Po zakoupení a vyjetí účtenky, mi bylo naúčtováno 399,- korun. Po upozornění slečny za pokladnou, jsem se nedočkal moc přívětivého postupu. Zeptala se, zda jsou takto označeny i ostatní velikosti těchto bot a začala cedulku strhávat, což ji samotné ani nešlo. Když jsem ji upozornil, že by mi to tedy podle zákona měla prodat za cenu, která je na botách uvedená, nebyla schopná semnou problém vyřešit.
Slevový štítek je několikrát přelepený, boty jsou nepoškozené spolu s účtenkou.
Toto okrádání zákazníků jsem zažil v ženské části obchodu před cca měsícem, kdy po kontrole doma jsem zjistil, že zboží v systému bylo o cca 400,- korun dražší. Chtělo by to řádné kontroly, jak podřízených, který tyto slevy mají na starost, tak i samotné pobočky. Podle recenzí na google mapách, toto nejsou první případy, kdy se toto rozlišení cen stalo a stává.
YE682-11X-44 Pánské Tenisky 1
Vrácení rozdílné částky, ale hlavně kontrola zboží v uvedené slevě a kontrola podřízených a jejich práce, hlavně v této oblasti. Opravdu nejsem první zákazník, komu se toto stalo.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.