Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#52041Změna služby a tarifu bez mého souhlasu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 26 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.08.2021, před 3 lety

Miloš Prkna

Znění stížnosti

Dobrý den,

léta jsem využíval služeb O2 jak mobilních tak pevných služeb. O2 se sice nechová tak přátelsky ale byl sem loajálním zákazníkem.
Na počátku roku 2021 došlo ke změně plateb za moje služby o kterých sem nebyl náležitě informován a bez mého vědomí došlo ke změnám které znamenali nejen kvalitnější službu, ale také dražší tarif.
Než jsem zaregistroval tuto zkutečnost došlo k rozdílu v platbách za služby a hraze nou částkou z mého účtu za což jsem byl sankcionován.
Moje otázky:
1. Může společnost bez mého odsouhlasení změnit služby (rychlost internetu z 50Mbit na 100Mbit a zridit O2TV)?
2. Pokud tvrdí že zanikla moje využívané služba proč nevyužili obdobnou a došlo k navýšení rychlosti internetu a zřízení další služby v podobě O2-TV?
3. proč po mne žádají dvojí ověřování a potvrzování doklady či potvrzovacím kodem když chci snížit ruchlost internetu na původní rychlost před jejich zásahem když naopak nic nepotřebovali?
4. Služby zvednout mohou ale na ukončení či nápravu jsem vždy nucen čekat celý měsíc (výpovědní lhůta služeb)?

Jsem dlouhodobě v zahraničí a vzhledem k jednání O2 na zákaznické lince kdy se tváří že viníkem celé situace jsem já když počátečním impulsem pro celou záležitost byla nežádaná změna mých tarifů a služeb se obracím na Vás jelikož přímo k O2 se mi nedaří tuto stížnost zaslat aby se mi k ní písemně vyjádřili.
Po návratu do ČR zvažuji podat proti samovolnému jednání O2 další právní kroky.
Z jedné strany si dělají co chtějí a mění tarif jak jim vyhovuje bez nutnosti ověření mým souhlasem. Na druhou stranu, pokud to chci vrátit zpět sem nucen nejen vydržet a platit nežádané další měsíc, ale najednou musím provádět i autorizaci přes písemně zaslané potvrzení ukončení smluvních vztahů.
Na stranu zdrazeni sluzem nic nevyzadovali a zdrazili, když chci zpět musím být proveren a cekat mesic?

S pozdravem Miloš Prkna


Požadované řešení

Rekl bych že mi postačí upřímná omluva ale vzhledem k arogantnímu chování společnosti k loajálnímu zákazníkovi (kdy zmenu nahoru si udelaji jak se jim libi ale zmenu dolu musim vzdy potvrzovat) by jedinou omluvou bylo ponechani sluzeb po dobu peti let za simbolickou 1,-Kč aby se naucili ze si nemohou s tarifi delat co chteji, a pokud chteji zdrazit, meli by se nejdriv zeptat a nechat zakaznika zvolit v jakych sluzbach hodla pokracovat ne jen tim, ze pokud se neozve tak ze souhlasi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2021 12:31, před 3 lety

Jakoukoliv změnu smlouvy či obchodních podmínek musí operátor ohlásit nejpozději měsíc před její účinností – vyvěšením v provozovnách a na webu. Pokud operátor mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.

Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.

Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.8.2021 14:42, před 3 lety

Hezký den,
je mi líto, že nás takto vnímáte. Vždy o změnách ve smlouvě informujeme předem ve vyúčtování. Pokud jste informace k tomu nedohledal, prosím o doplnění čísla vaší služby a celé datum narození (pro ověření) do sekce neveřejných údajů. Ráda vám informace zde uvedu, ale takto bez jakýchkoliv údajů nemám možnost vaši službu dohledat.

Ve chvíli, kdy k nám voláte nebo jste na prodejně, vždy probíhá ověření, zda jste to vy, kdo nás kontaktuje, proto je požadováno ověření.
Co se týká úplného zrušení služeb, vždy trvá 30 dní a nelze vyhovět tomu, že byste měl služby po určitou dobu za 1 Kč.
Děkuji za doplnění.

S pozdravem

Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.8.2021 14:09, před 3 lety


Miloš Prkna

Dobrý den,

děkuji za vyčerpavajici odpoved prevazne DTestu ktery mi objasnil jake ma kdo prava a povinnosti ve smluvnim vstahu. Pokud se mi zdaji nevyrovnane mohu proste jen ukoncit smluvni vstah coz, jen co se dostanu do CR, obratem vykonam;o) Pac zde nejde jen overit po telefonu ale musim dostat potvrzujici dopis, ke kteremu ted nemam pristup.
Jen sem nepochopil, pokud zanikla sluzba 50Mbit a ja musel prejit na 100MBit jak je mozne se na tu sluzbu (rychlost) po stiznosti opet vratit a platit mene? Proc proste neponechali parametry linky jake byly a jen dle parametru neupravili cenu?
Platil bych mene a mel u O2 preplatky misto nedoplatku a bikdo by nic neresil.
Kazdopadne dekuji, za objasneni pravidel dvou hracu kde jeden drzi trumf a druhy jen plevy.

S pozdravem Miloš Prkna

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.8.2021 20:21, před 3 lety

Hezký den,

upřesním, že nezanikla služba s rychlostí až 50 Mb/s, ale došlo k nastavení nových tarifů se zaměřením na zachování co nejnižší ceny s vylepšením rychlosti. Je tak možné se i nadále pohybovat mezi tarify s rychlostí až 20 Mb/s až po 1 Gb/s. Záleží pouze na možnostech linky a také na tom, jaké nastavení si přeje majitel.
Pokud do doby změny nemáme od zákazníka informaci, že se změnou nesouhlasí nebo se vůbec neozve, dochází k nastavení oznámeného tarifu. Vždy, když se s námi zákazník spojí, hledáme jiné alternativy, které mu více vyhovují. Bohužel bez vašich bližších údajů se na to nemáme jak podívat. V případě, že se rozhodnete se službou nepokračovat, budeme to plně respektovat.

Monika Morysová
O2 Czech Republic a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2021 09:47, před 3 lety

Má-li spotřebitel nějaký doplňující dotaz, popř. navrhuje-li nějaké odlišné řešení situace, než jaké mu bylo nastíněno ve výše uvedených odpovědích, žádáme ho, aby se k těmto skutečnostem vyjádřil; za tímto účelem na něj stížnost přeřazujeme.

V opačném případě bude stížnost uzavřena s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 14:53, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.