Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Text navazuje na první znění stížnosti č. 51987 publikovaném 4.8.2021. Následujícího dne 5.8.2021 byl mi reklamovaný produkt vrácen zásilkovou službou PPL bez Reklamačního protokolu - tak jako doposud na mé opakované písemné výzvy prodejce NEKOMUNIKUJE. Produkt byl vybalován po jednotlivých komponentech ze zmuchlaného a uvnitř značně ušpiněného původního obalu (ten jsem použil z odeslání do reklamačního řízení s proložením foliovým prokladem, aby nenastalo poškození během přepravy). Nyní bylo nutno deformované díly z umělých hmot ručně vyrovnávat a Robot sestavit a VYZKOUŠET, co mi vlastně bylo vráceno a zda to vůbec funguje. Bez Reklamačního protokolu to bylo jediné řešení. Ukázalo se, že Robot nefunguje. V bazénu se zastaví a dělá "mrtvého brouka".
Vadný Zodiac Kontiky 2 - robotický čistič bazénu. Po jedné sezoně prasklá membrána a po právě odzkoušené nefunkčnosti shledána na součásti zvané DISK v jeho části okruží je po celém jeho obvodu únavová povrchová prasklina.
Nekomunikující prodejce byl od počátku informován e-mailovými oznámeními o započatém reklamačním řízení, následně i Doporučeným dopisem o jeho probíhající lhůtě včetně návrhu kupujícího na řešení výměnou zboží, nebo vrácením peněz. Prodejce zvolil variantu vrácení téhož zboží bez jakéhokoliv písemného sdělení a především bez Reklamačního protokolu, který musí obsahovat celý průběh reklamace včetně údajů "co bylo s reklamovaným produktem učiněno před jeho navrácením zpět kupujícímu". Z tohoto důvodu reklamační řízení jako neukončené nadále probíhá a pokud do třicátého dne od jejího zahájení reklamaci zákonně nedořeší, vzniká reklamujícímu nárok na vrácení peněz. Z toho důvodu bude v pondělí 9. srpna 2021 odesláno prodejci druhé a poslední DOPORUČENÉ písemné oznámení s požadavkem vrácení peněz. Tato varianta nastupuje následně v rámci jurisdikčního řízení. K tomu je také k dispozici nefunkční přístroj k ohledání soudním znalcem.
|
Tweet |
V případě, že je uplatněna reklamace, je prodejce povinný vystavit reklamační protokol a v případě zamítnutí dodat kupujícímu i řádné odůvodnění zamítnutí dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud výrobek nebyl ani přijat do reklamačního procesu a byl jen odeslán zpět spotřebiteli:
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.