Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
PRODUKT: GC200a52 - pouzdro na tablet dbramante 1928 Tokyo - iPad (2019) - Evetgreen
ZAKOUPEN: 24.3.2021
Na zakoupený produkt se vztahuje záruka 24m.
Pouzdro bylo rozbaleno a začalo se využívat před pár dny
(pouzder máme více a tento byl předaný jako dar až nyní).
Ihned po předání daru jsme zjistily SKRYTOU VADU, která se projevila, až při nasazení pouzdra na iPad, a to špatný výřez pro kameru, díky němu není možné pořídit ani fotografii, tak i video.
Tento produkt byl přímo doporučován společnosti Alza přímo u zakoupeného tabletu.
Ihned jsem pouzdro zabalili a zaslali jako reklamaci na Alza.
2x nám ji však zamítli s odpovědí:
Vážený zákazníku,
ne vždy věci dopadnou tak, jak bychom si přáli. Přestože jsme udělali vše, co bylo v našich silách, byla Vaše reklamace v servisním středisku zamítnuta.
Bližší informace: Odstoupení od kupní smlouvy se zamítá v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový) spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů.
Prosíme o pomoc v této věci.
Děkuji
PRODUKT: GC200a52 - pouzdro na tablet dbramante 1928 Tokyo - iPad (2019) - Evetgreen
Výměna za odpovídají produkt
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojena.
Bohužel v textu Vaši zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky
Faktura - Daňový doklad - 2202081826
Dobrý den,
děkuji za zaslané referenční číslo. Všechny potřebné informace ohledně produktu Pouzdro na tablet dbramante1928 Tokyo - iPad (2019) - Evergreen byly uvedeny přímo u produktu na webu. Servisní středisko však shledalo, že produkt žádnou poruchou nedisponuje ani nedisponoval a jedná se o jeho vlastnost. Z toho důvodu byly reklamace zamítnuty. Vyjádření servisního střediska je pro nás v tomto případě směrodatné a na zamítnutí reklamací musíme i nadále trvat. Zároveň na webu upřesňujeme, že se jedná o obal vhodný pro Apple iPad 10.2" (2020) a Apple iPad Air 3 (2019). Velice mě to mrzí, ale vzhledem k tomu, že byla celá záležitost oznámena po uplynutí lhůty 14 dnů od převzetí zboží, konkrétně rok a tři měsíce po uplynutí této doby, není možné reklamaci řešit ani odstoupením od kupní smlouvy.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den,
Kateřina, péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost.
Možný postup spotřebitele v případě, že bude reklamace zamítnuta a on s tímto zamítnutím nesouhlasí, je popsán v našem prvním vyjádření ve věci, proto se na něj tímto odkazujeme.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se k hodnocení společnosti vyjádřit.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.