Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#52071NEUZNANÁ REKLAMACE - nevrácení kompletního výrobku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2021, před 3 lety

Miroslav Váňa

Znění stížnosti

Byla mi vrácená neuznaná reklamace vysavače, ale bez poškozeného / ulomeného uzávěru.

Podal jsem reklamaci na nevrácení kompletního zboží a až mou urgencí po 30 dnech jsem dostal odpověď o zamítnutí reklamace.


Produkt

vysavač BOSH BBH32101 - číslo reklamačního protokolu 8801085979.


Požadované řešení

Nesouhlasím se zamítnutím reklamace a požaduji vrácení poškozeného dílu, nebo nového dílu vysavače.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2021 10:48, před 3 lety

Prodávající je odpovědný za zboží a jeho stav, který převzal k provedení záruční opravy, dle § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě, že prodávající věc při vyřizování záruční opravy poškodí nebo dokonce nevrátí, je možné po něm požadovat náhradu škody dle výše zmíněného ustanovení, a to buď uvedením v původní stav či finanční kompenzací.

Spotřebiteli doporučujeme prodávajícího prokazatelně vyzvat k vydání zboží se stanovením dodatečné lhůty a nedojde-li v této době k vrácení zboží, uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci. K podání je třeba doložit popis stavu telefonu, ve kterém byl, když byl prodávajícímu předán k reklamaci.

Reklamované zboží z ukončené reklamace musí prodejce vrátit, neboť kupujícímu k němuž náleží vlastnické právo, zároveň však kupující je povinen zboží z ukončené reklamace převzít, tedy poskytnou prodejci k tomu potřebnou součinnost, v opačném případě by si mohl prodejce účtovat náklady na uskladnění věci.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2021 16:30, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.